4 باب مدرسه خیریه بنیاد برکت در شهرهای سراب ، هشترود ، ورزقان و مرند به بهره برداری رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی در آیین افتتاح همزمان ونمادین این طرحها در مدرسه نمونه دولتی برکت محی الدین عربی سراب گفت : این مدارس شامل 27 کلاس درسی با 810 جمعیت دانش آموزی می باشد که در مساحتی حدود 3 هزار 726 متر مربع فضای آموزشی احداث شده است .

محمد رضا عیدی با بیان اینکه جهت احداث و تجهیزاین طرحها افزون بر 53 میلیارد ریال صرف شده است افزود : از این مبلغ 19 میلیارد توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مابقی به همت خیرین پرداخت شده است .

وی ادامه داد: علاوه بر این طرحها ، در سالجاری 64 پروژه شامل 358 کلاس درس ،با اعتباری بالغ بر 387 میلیارد ریال در سطح استان ،توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی احداث و تحویل آموزش و پرورش گردیده است .

عیدی اظهار کرد : در سه سال گذشته جهت احداث و تجهیز مدارس بیش از 190 میلیارد تومان توسط خیرین استان آذربایجانشرقی هزینه شده است .

در ادامه فرماندار سراب نیز با بیان اینکه 40 درصد مدارس شهرستان سراب عمری بیش از 50 سال دارند گفت : در حال حاضر حدود 100 مدرسه از تعداد 276 باب مدرسه موجود در شهرستان نیازمند تخریب و بازسازی و کمک خیرین هستند .

داودگرشاسبی افزود : در شهرستان سراب 18 هزار دانش آموز در 1200 کلاس درسی مشغول تحصیل هستند .

گفتنی است:همزمان در سراسر کشور 200 مدرسه خیریه بنیاد برکت به بهره برداری رسید که از این تعداد 4 باب مدرسه سهم استان آذربایجانشرقی است .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.