پنج فرستنده دیجیتال در چهار شهرستان خراسان جنوبی امروز بصورت آزمایشی با حضور استاندار راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  این فرستنده‌ها در روستا‌های ماخونیک سربیشه، نوغند درمیان، آفریز و سینیدر قاین است که عصر امروز فرستنده نوغند به نمایندگی از چهار فرستنده دیگر افتتاح شد.

آینه دارمدیرکل صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این پنج فرستنده ۵ هزار و ۲۲۶ نفر را در ۱۷ روستا از برنامه‌های ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۹ شبکه رادیویی دیجیتال بهره مند می‌کند.

او هزینه راه اندازی این فرستنده‌ها ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این هزینه از محل اعتبارات سازمان صدا و سیما، استانداری خراسان جنوبی و بنیاد علوی تامین شده است.

آینه دار بیان کرد: با بهره برداری از این ۵ فرستنده، پوشش شبکه‌های دیجیتال در خراسان جنوبی از مرز ۹۳ درصد گذشت که امیدواریم این پوشش تا پایان امسال به میانگین کشوری یعنی ۹۶.۵ درصد برسد.


بیشتر بخوانید: راه اندازی بیست و هشتمین ایستگاه دیجیتال استان


استاندار خراسان جنوبی هم با قدردانی از اقدامات جهادی کارکنان صدا و سیما در راه اندازی فرستنده‌های دیجیتال تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری صدا و سیما تا پایان سال ۵۰ فرستنده دیجیتال دیگر در استان به بهره برداری برسد.

او همچنین با اشاره به گازرسانی به ۴۰۰ روستای استان  ادامه داد: با این اقدام تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.