هاشمی گفت: از شهروندان می خواهیم عید فط امسال در خانه بمانند و عید را مجازی تبریک بگویند تا زنجیره ویروس کرونا قطع شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، به برگزاری جلسه قرارگاه کنترل بیماری کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: شهروندان باید از برگزاری عید و دید و بازدید‌ها چشم پوشی کنند و در خانه بمانند و عید را در فضای مجازی به یکدیگر تبریک بگویند.

او افزود: عید سعید فطر امسال به صورت متفاوت در مقایسه با سال‌های گذشته بدلیل شیوع بیماری ویروسی کرونا برگزار خواهد شد و انتظار داریم مردم با اجتناب از خارج شدن از منزل و کاهش ترددها، به قطع رنجیره انتقال این بیماری و کنترل آن کمک کنند تا شاهد ریشه کنی آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

هاشمی، همکاری همه جانبه ادارات شهرستان حمیدیه با شبکه بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از شیوع و همه گیری بیماری کرونا ویروس را موثر دانست و اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای روستای دهکده از توابع بخش مرکزی شهرستان، غربالگری و شناسایی به موقع و زود هنگام با نظارت شبکه بهداشت در کنار خود قرنطینگی خانگی افراد دارای علائم مشکوک و یا بیماری در روستا ضروری است.

فرماندار شهرستان حمیدیه، همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاهی بخشی، ضد عفونی و گند زدایی معابر روستا و کنترل تردد با هماهنگی و نظارت بخشداری و دیگر ارگان‌های مرتبط را الزامی دانست و بیان کرد: ضدعفونی و گند زدایی مستمر و هدفمند مناطق پر خطر و پر تردد شهری و روستایی باید تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: نظارت صنفی و بهداشتی با توجه به وظایف محوله، صمت با همکاری اتحادیه‌های صنفی، اماکن نیروی انتظامی، شهرداری و شبکه بهداشت و ثبت نام اصناف در سامانه سلامت جهت اخذ کد رهگیری و ارائه گزارش جامع از آن الزامی است.

هاشمی تصریح کرد: گند زدایی و ضدعفونی مدارس شهرستان با همکاری دهیاران با نظارت بخشداری‌ها و شهرداری در شهر و روستا و با هماهنگی آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در حوزه‌های تعیین شده جهت برگزاری امتحانات نهایی و برپایی ایستگاه غربالگری و سلامت دانش آموزان در دستورکار قرار گیرد، همچنین آبرسانی به موقع و مستمر و رفع معضلات حوزه آب روستایی و شهری باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.