مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا از فردا در سطح استان اردبیل افزایش می‌یابد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده به صورت محسوسی دمای هوا بویژه در نواحی شمالی و مرکزی استان اردبیل افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه جوی نسبتاً پایدار تا پایان هفته جاری بویژه در نواحی شمالی استان حاکم خواهد بود افزود: پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی از نواحی مرکزی و جنوبی استان در ساعات بعد از ظهر و عصر شاهد رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعدوبرق باشیم.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: امروز با نفوذ زبانه‌های کم فشار بر روی دریای خزر شاهد جنوبی شدن جریانات و وزش باد گرمیج (گاهی تند) خواهیم بود.

محمدی گفت: طی روز جمعه با استقرار کامل مرکز کم فشار بر روی دریای خزر و گرادیان فشاری حاکم بر روی سطح زمین بر شدت وزش باد گرمیج افزوده خواهد شد.

او افزود: طی روز‌های جمعه و شنبه به صورت محسوسی دمای هوا بویژه در نواحی شمالی و مرکزی استان اردبیل افزایش خواهد یافت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از عصر و شب روز شنبه هفته آینده با نفوذ زبانه‌های پرفشار خزری و نیز تقویت آن طی روز یکشنبه شاهد ابرناکی، وزش باد خزری (گاهی تند)، کاهش محسوس دما، در برخی از مناطق رخداد مه و بارش باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) خواهیم بود.

محمدی اظهار کرد: این وضعیت تا بعد از ظهر روز دوشنبه (۵ خرداد) می‌تواند در استان اردبیل تداوم یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.