رئیس پلیس راهور البرز از شرایط دریافت خسارت تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی خبر داد.

شرایط دریافت خسارت تصادفات رانندگی بدون کروکی اعلام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور البرز گفت: در تصادفات خسارتی، شرکت‌های بیمه گر مکلف شده اند در مواردی که وسایل نقلیه مسبب حادثه و زیان دیده، در زمان وقوع تصادف دارای بیمه نامه شخص ثالث وگواهینامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه، اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت وارده را تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال بدون نیاز به ترسیم کروکی پرداخت کند.

سرهنگ شرق افزود: این قانون ظرفیت خوبی را فراهم کرده که وقت کارشناسان پلیس صرف ترسیم چنین کروکی‌هایی نشده و از وجود آن‌ها در امر پیشگیری از وقوع تخلفات، تصادفات و روان سازی ترافیک استفاده شود.

رئیس پلیس راهور البرز با اشاره به اجباری بودن بیمه شخص ثالث برای کلیه رانندگان وسایل نقلیه گفت: برابر ماده ۹ قانونی رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغه سال ۱۳۹۰ اشعار می‌دارد رانندگان موظفند هنگام رانندگی گواهینامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودرو‌هایی که بیش از ۴ سال از تولید آن‌ها می‌گذرد برگه معاینه فنی معتبر را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه ماموران راهنمایی و رانندگی آن را ارائه دهند.

او افزود: شهروندان عزیز می‌توانند جهت جبران خسارت در این گونه تصادفات، بدون نیاز به حضور پلیس به شرکت بیمه گر وسیله مقصر حادثه مراجعه کنند.

سرهنگ شرق گفت : همچنین در تصادفاتی که میزان خسارت بیش از ۱۱۰ میلیون ریال است و یا این که طرفین تصادف در خصوص مسبب حادثه اختلاف نظر دارند ضمن توقف در حاشیه جاده و استفاده از علائم هشدار دهنده، می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا همکاران بنده در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و ضمن بازدید از صحنه تصادف، اقدامات لازم را به عمل خواهند آورند.

رئیس پلیس راهور البرز افزود: در تصادفات فوتی و جرحی رانندگان باید بلافاصله با استفاده از علائم هشدار دهنده رانندگان عبوری را آگاه کرده و تا حضور کارشناسان راهور صحنه تصادف را حفظ کنند.

او گفت: رانندگان توجه داشته باشند در تصادفات جرحی اگر کمک به مصدوم حادثه ضرورت دارد، بلافاصله با علامت‌گذاری محل قرار گرفتن چرخ‌های خودرو، مصدوم را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل و خود را به پلیس معرفی کنند.

سرهنگ شرق از رانندگان خواست تادر هنگام وقوع تصادف ضمن حفظ خونسردی با ماموران همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.