مدیر صندوق کار آفرینی امید خراسان جنوبی گفت: مشکلی در تولید ماسک برای مراکز بهداشتی نیست و طرح‌های جدید مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

زنگنه مدیر صندوق کار آفرینی امید خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: اگر در شهرستان‌ها واحد‌های تولیدی نیاز به افزایش ظرفیت داشته باشند از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از آن‌ها حمایت خواهد شد.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان حدود ۲۰ فقره درخواست از طرف شرکت‌های حقیقی برای تولید در زمینه ماسک، گان، لباس یکبار مصرف بیمارستانی و دستکش یکبار مصرف وجود داشت.

زنگنه بیان کرد: تعدادی از شرکت‌های تعاونی و تولیدی درسطح استان به دلیل مبارزه با بیماری کرونا، شرایط کاری خود را تغییر داده و یا هم به افزایش تولید در زمینه تولید لوازم بهداشتی پرداختند.

مدیر صندوق کار آفرینی امید خراسان جنوبی ادامه داد: از تعداد ۲۰ در خواست برای تولید در زمینه اقلام بهداشتی تعداد ۱۴ پرونده تشکیل شد.

او با بیان اینکه تعداد کل درخواست‌ها بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، اظهار کرد: این درخواست‌ها مربوط به شهرستان بیرجند، قاین، سربیشه، خوسف و طبس است.

زنگنه گفت: بر اساس تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصدی که برای این امر پرداخت شد تا کنون برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر صندوق کار آفرینی امید خراسان جنوبی با اشاره به تحویل دادن محصولات تولیدی این شرکت‌ها به معاونت غذا و دارو، افزود:این محصولات بعد از گذراندن مراحل بهداشتی تحویل مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و یا داروخانه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.