مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های استان تعطیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد خلیل مقدم مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مرحله اول بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان اجرایی شد و در این مرحله با حضور کتابداران در محل کار نسبت به آماده سازی کتابخانه ها، ثبت و ساماندهی و به روزرسانی اطلاعات در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها اقدام می‌شود.

او افزود: هم اکنون اجازه بازگشایی بخش‌های امانت کتاب و حضور اعضا در محیط کتابخانه‌ها وجود ندارد و تصمیم گیری در این زمینه در سطح ملی و با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد، استان نمی‌تواند به تنهایی در این مورد اظهار نظر کند.

خلیل مقدم اضافه کرد: با توجه به اینکه ضدعفونی کتاب ها، کار بسیار دشواری است، باید توجه داشت که امانت، جابه جایی و دست به دست شدن کتاب‌ها می‌تواند موجب گسترش بیماری کرونا در بین اعضا شود.

او ادامه داد: کتابخانه‌های استان همچون سه ماه گذشته، به فعالیت خود در فضای مجازی ادامه خواهند داد.

خلیل مقدم گفت: وسایل مورد نیاز بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و شیلد در اختیار کتابخانه‌های استان قرار گرفت و کارکنان و کتابدار‌ها موظف به رعایت و استفاده از این وسایل در شیفت کاری خود هستند.

او افزود: کارکنان و کتابدار‌هایی که بیماری زمینه ایی دارند از کار در کتابخانه‌ها در این مدت معاف هستند.

خلیل مقدم اضافه کرد: زمان بازگشایی کتابخانه‌ها در طول روز را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است.

او ادامه داد: سالن‌های مطالعه در همه کتابخانه‌های استان اکنون تعطیل و اعضا اجازه ورود و استفاده از فضای کتابخانه‌ها را ندارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار