نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت بر لزوم از سرگیری مذاکرات مستقیم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شب گذشته شورای امنیت اعلام کرد درگیری فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در این شورا قابل حل نیست و دو طرف باید مذاکرات مستقیم را از سر بگیرند.

کلی کرفت در این جلسه گفت: ضروری است که اکنون اگر به دنبال برداشتن گام نخست در مسیر صحیح هستیم، دو طرف در پای میز مذاکرات بنشینند.

وی در ادامه تأکید کرد: این شورا نمی‌تواند پایان درگیری‌ها را اعلام کند. آنچه در توان ماست این است که از دو طرف بخواهیم به پای میز مذاکرات بیایند تا مشخص گردد چگونه می‌خواهند پیشرفت را تحقق بخشند.

او در ادامه افزود: می‌خواهم تأکید کنم این جلسه ماهیانه مکانی نیست که در آن بتوان این مسأله (درگیری اسرائیلی‌ها و فلسطینی ها) را حل کرد. این مسأله در پشت میزی حل خواهد شد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نشسته باشند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین از اعضای شورای امنیت خواست تا گام‌هایی را که می‌توانند برای کمک رسانی در از سرگیری مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بردارند، بررسی کنند.

همچنین «نیکلای ملادنوف» نماینده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه از رژیم صهیونیستی خواست تا طرح خود را برای الحاق بخشی از کرانه باختری کنار بگذارد.

وی همچنین از فلسطینی‌ها خواست تا مذاکرات چهارجانبه با آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل را از سر بگیرند.

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق غیرقانونی بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی و تصاحب آن به نفع ساکنان شهرک‌های یهودی نشین، از انحلال پیما اسلو و تمامی توافقنامه‌هایی خبر داد که میان فلسطینی‌ها با اسرائیل و آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار