جدیدترین اخبار مربوط به شیوع کرونا در جهان، تعداد مبتلایان و محدودیت‌های ایجاد شده در پی همه‌گیری این ویروس را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (پنج‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و ۸۷ هزار و ۸۵۹ نفر افزایش یافته است.همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۲۹ هزار و ۷۶۸ نفر و شمار بهبود یافتگان به دو میلیون و ۲۲ هزار و ۷۲۷ تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورها سیر نزولی دارد، اما در برخی دیگر از کشورها بر آمار مبتلایان روز به روز افزوده می‌شود. در برخی کشور‌ها علی‌رغم ادامه همه‌گیری، محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است.

آمریکا، روسیه، برزیل، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

آمار قربانیان جهانی کرونا از ۳۳۰ هزار نفر گذشت

براساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، به پنج میلیون و یکصد و پنج هزار و هشتصد و نود و هفت نفر افزایش یافته، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به سیصد و سی هزار و سه نفر و شمار بهبودیافتگان به دو میلیون و سی و پنج هزار و چهارصد و سی و دو نفر رسیده است.

۴ سال پیش
آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و دو هزار و ۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور تصریح کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسیده است. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۲۴۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

۴ سال پیش

تجمع پرستاران مقابل بیمارستان تورنس در ایالت کالیفرنیا آمریکا در اعتراض به شرایط بد کاری در روزهای کرونایی

جدیدترین اخبار درباره شیوع کرونا در جهان/ آمریکا، روسیه و برزیل در رتبه‌های اول تا سوم کشورهای آلوده قرار دارند

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان در هند

شمار مبتلایان در هند با افزایش ۵،۶۰۹ نفری به بیش از ۱۱۲ هزار نفر رسید.

۴ سال پیش
شمار بیکاران در آمریکا به حدود ۴۰ میلیون نفر رسید

براساس اعلام وزارت کار آمریکا، شمار کل متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در این کشور به حدود ۳۹ میلیون نفر رسیده است و این روند در چهار هفته آینده هم ادامه خواهد یافت.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان در روسیه

روسیه اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۸۸۴۹ مورد ابتلای جدید در این کشور شناسایی شده است و به این ترتیب آمار کل مبتلایان به ۳۱۷،۵۵۴ نفر رسید. همچنین در این مدت ۱۲۷ نفر دیگر در روسیه جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و آمار کل قربانیان به ۳۰۹۹ نفر رسید.

۴ سال پیش
تاثیر قرص هیدروکسی کلروکین بر روی کارکنان بخش بهداشت انگلیس آزمایش می‌شود!

مسئولان بهداشت انگلیس اعلام کردند در یک آزمایش بالینی به کارکنان مراکز بهداشتی این کشور قرص هیدروکسی کلروکین داده خواهد شد تا تاثیر این دارو در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا که دونالد ترامپ روز دوشنبه مدعی آن شده بود آزمایش شود.

۴ سال پیش

تا کنون بیش از ۴۷ هزار نفر در پاکستان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند اما با این وجود دولت از قوانین منع رفت و آمد کاسته و دستور بازگشایی بسیاری از کسب و کارها را صادر کرده است.

۴ سال پیش
روز گذشته رکورد ابتلا به کرونا در دنیا شکسته شد

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، روز گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب بالاترین آمار ابتلا در یک روز رقم خورد.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن در فلسطین اشغالی خبر داد.

این وزارتخانه در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد که تا این لحظه ۱۶،۶۶۵ اسرائیلی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار فوتی‌ها هم به ۲۷۹ نفر افزایش یافته است.

۴ سال پیش

شرکت خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایر) زمان از سرگیری پرواز‌های داخلی و خارجی خود را به تعویق انداخت.
«ایلکر آیجی» رئیس هیئت مدیره شرکت خطوط هوایی ترکیه گفت: پرواز‌های داخلی خطوط هوایی ترکیه از ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) و پرواز‌های خارجی از ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) از سر گرفته خواهد شد.
ترکیش ایر پیشتر اعلام کرده بود، پرواز‌های داخلی و خارجی برنامه ریزی شده خود را تا ۲۸ مه (۸ خرداد) متوقف کرده است.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان در آلمان

موسسه رابرت کخ روز پنج‌شنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با ۷۴۵ مورد افزایش به ۱۷۶ هزار و ۷۵۲ مورد رسید.
این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۵۷ نفر افزایش به هشت هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

۴ سال پیش
رئیس‌جمهور برزیل هم به مصرف داروی هیدروکسی کلروکین اصرار دارد!

علی‌رغم آنکه متخصصان درباره استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین هشدار می‌دهند، رئیس‌جمهور برزیل به پیروی از همتای آمریکایی خود از مصرف این دارو دفاع می‌کند. ترامپ در روز‌های اخیر گفته بود، از داروی هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده می‌کند. 

 

۴ سال پیش

خبرگزاری رویترز اعلام کرد بحران کرونا در برزیل در حال تشدید شدن است به گونه‌ای که این کشور به زودی به دومین کشور آلوده جهان تبدیل خواهد شد. 

برزیل هم‌اکنون در رتبه سوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان در آمریکا

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۹۱ نفر و مجموع قربانیان ویروس کووید-۱۹ در این کشور ۹۴ هزار و ۹۹۴ نفر گزارش شده است.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ایران تو اسیا اول نیست روسیه هست که اوله.ترکیه هم قبل از ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
الان خوزستان رو قرنطینه نکنید راه افتادن شهرهای دیگه مخصوصا شیراز الان مثل شمال میشیم استانی که مردمش رعایت نکردن الان گناه ما چیه سرازیر میشن کل ایرانو آلوده میکنند جون عزیزانتون رو دوست ندارید از ما گفتن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
یکمم از ایران بگید تو آسیا اوله ..روزی ۲ هزارتا ببین چ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آره والااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
این امار بیشترش مربوط به کرونایی هایی هست که سرپایی درمان میشن وچون تعداد ازمایشها افزایش پیدا کرده زیاد شدند.بخشیش هم برمیگرده به کم توجهی ما مردم به توصیه ها.وگرنه ازحق نگذریم وزارت بهداشت خیلی خوب کارکرده.
آخرین اخبار