وزیر ورزش و جوانان گفت: با در نظر گرفتن ابعاد فردی، اجتماعی و حرفه‌ای زندگی شهید وحید زمانی نیا، او به عنوان شهید شاخص ورزش کشور انتخاب شد.

سلطانی فر: شهید زمانی نیا در راه حفظ ارزش های نظام و تمامیت ارضی کشور  ایثار و خلوص فراوانی داشتبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید تکواندوکار، وحید زمانی نیا اظهار داشت: امشب این توفیق را داشتیم که در آستانه روز جهانی قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر در منزل شهید والا مقام، وحید زمانی نیا که از همراهان شهید قاسم سلیمانی بود حضور پیدا کنیم و با خانواده عزیز این شهید گرانقدر دیدار کنیم. از نکاتی که درباره ویژگی‌های اخلاقی شهید زمانی نیا و میزان عشق و علاقه او به حفظ و حراست از ارزش‌های نظام و انقلاب استفاده کردیم.

سلطانی فر در ادامه گفت: به هر حال در مقطع حساسی که سپری می‌کنیم، با جانفشانی‌های رزمندگان سپاه قدس و رزمندگان مسلمان دیگر کشور‌ها جلوی پیشروی جریان خطرناک تکفیری گرفته شد و اگر اقدامات سپاه قدس و دیگر رزمندگان محور مقاومت نبود، اکنون چند کشور در تصرف تکفیری‌ها بود و باید در مرز‌های ایران با آن‌ها مبارزه می‌کردیم. با از خودگذشتگی‌ها و تلاش‌های سردار سلیمانی و دیگر شهیدان و همراهان او اتفاقات خوبی رخ داد و امروز شاهد هستیم که جریان مقاومت و نهضت اسلامی اقتدارش را در منطقه دیکته کرده و جلوی نفوذ جریان استکبار جهانی را گرفته است.

سلطانی فر درباره انتخاب شهید وحید زمانی نیا به عنوان شهید شاخص کشور در سال ۹۹ اظهار داشت: این شهید بزرگوار در رشته تکواندو فعالیت داشت و در سطوح مختلف قهرمانی‌هایی به دست آورده بود. او افتخار داشت در جریان حمله بزدلانه و ناجوانمردانه ارتش تروریستی آمریکا به خودرو‌های حامل شهید سلیمانی و همرزمان و همراهانش به شهادت برسد. با توجه به شاخصه‌های زندگی فردی، اجتماعی و حرفه‌ای شهید زمانی نیا و ایثار و خلوص فراوان او در راه حفظ ارزش‌های نظام و تمامیت ارضی کشور، او به عنوان شهید شاخص ورزش کشور انتخاب شد.

او افزود: تمام کسانی که به شهادت می‌رسند، قهرمان و پهلوان هستند و تاریخ سازان بزرگی هستند که در طول ۸ سال دفاع مقدس که ایران با ۴۰ کشور وارد جنگ شد، توانستند طلایی‌ترین دوران سیاسی تاریخ معاصر کشور را رقم بزنند. برای اولین بار در ۲۰۰ سال گذشته با ۴۰ کشور وارد جنگ شدیم و علاوه بر این که یک وجب از خاک کشور از دست نرفت، دشمن را مقتدرانه و دلاورانه از مرز‌های کشور عقب راندیم.

سلطانی فر گفت: حرکتی که امروز با عنوان مقاومت و نهضت اسلامی در منطقه شکل گرفته و در حال مبارزه با عوامل صهیونیزم و استکبار جهانی است، به عنوان یک افتخار بزرگ در تاریخ ایران ثبت خواهد شد و نسل‌های آینده به دستاورد‌های آنان افتخار خواهند کرد و از آن به عنوان روشن‌ترین و درخشان‌ترین دوران تاریخی کشور یاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار