سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا تا مدتی می‌تواند با انتشار اطلاعات غلط به عوام فریبی در خصوص ویروس کرونا ادامه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده از سوی آمریکا را بار دیگر هدف انتقاد قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: انتشار بی وقفه اطلاعات نادرست از سوی آمریکا ممکن است تا مدتی برخی را گمراه و گیج کند. اما در پایان حقایق خود گویا هستند.

وی در ادامه برخی دروغ پردازی‌های آمریکا را فهرست کرد: آمریکا در ۲۳ ژانویه زمانی که شهر ووهان قرنطینه شده بود، مدعی شناسایی یک مورد ابتلا (به کرونا) شد. آمریکا در ۱۳ مارس با هزار و ۸۹۶ مورد (مبتلا به کرونا) اعلام وضعیت فوق العاده کرد. در ۱۹ مارس زمانیکه چین صفر شدن تعداد مبتلایان با منشا داخلی را اعلام کرد، آمریکا ۷ هزار و ۸۷ مورد مبتلا داشت. اکنون آمریکا یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۳ مورد مبتلا و ۹۳ هزار و ۵۳۳ مرگ و میر دارد. چه کسی باید پاسخگو باشد؟

مقامات آمریکا بویژه رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور، بار‌ها طی ماه‌های اخیر چین را به پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کردند. آن‌ها همچنین بدون ارائه مستندات علمی، فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. رئیس جمهور آمریکا اخیرا بدون آن که شاهدی بر مدعای خود بیاورد، گفته بود مطمئن است منشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده است.

پیتر ناوارو، مشاور کاخ سفید در مصاحبه با شبکه‌ «ای بی سی» مدعی شد چین به عمد اجازه داده است ویروس کرونا در بقیه مناطق جهان منتشر شود و پکن و شانگهای را از آلوده شدن به این ویروس حفظ کرده؛ در حالی که می‌توانست این ویروس را در ووهان مهار کند.

پیتر ناوارو مدعی شد: چین ویروس را در پشت در‌های سازمان جهانی بهداشت پنهان کرد؛ در حالی که می‌توانست در آن زمان ویروس را در ووهان مهار کند. بجای آن، کاری که چین انجام داد این بود که صد‌ها هزار چینی و افراد مبتلا را سوار بر هواپیما کرد و اجازه داد آن‌ها به میلان، نیویورک و دیگر مناطق جهان بروند؛ اما آن‌ها را به پکن و شانگهای نفرستاد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دروغه چی؟ کاری به امریکا ندارم ولی چین دنیا رو به گند کشید وفقط به فکر منافع خودشونن همین حالا اگه ببینن ایران براشون نفعی نداره باما هم بهم میزنن بد میشن .چینی ها نه دین دارن نه ایمان الانم که اعلام کردن داروی درمان اساسی کرونارو پیداکردن ودیگه نیاز نیست حتی واکسن زده بشه !! دارو رو ازقبلم میدونستن اماالانکه دیدن چندکشورواکسنشوساختن وتاچندوقت دیگه میفرستن بازار بخاطراینکه ازمتفعت عقب نمونن داروشو رو کردن
آخرین اخبار