سفارت روسیه در واشنگتن خواستار عذرخواهی یک رسانه آمریکایی به دلیل اتهام‌زنی به مسکو درباره سوءمدیریت در دوران شیوع ویروس کووید-۱۹ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا اتهام‌زنی خبرگزاری بلومبرگ به مسکو در خصوص سوء مدیریت در زمان شیوع ویروس کرونا را اقدامی سیاست‌زده دانست و خواستار عذرخواهی این رسانه آمریکایی شد.

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد نویسنده مقاله (بلومبرگ) قصد داشت تا سیل اتهامات بی‌پایه و اساس و دارای جهت‌گیری سیاسی را با ارجاع به آمار بانک جهانی در خصوص تعداد تخت‌های بیمارستانی در روسیه به ازای هر ۱۰۰ نفر در سال ۲۰۱۳، به راه بیندازد.

سفارت روسیه خواستار حذف این مقاله و عذرخواهی این رسانه آمریکایی شد. سفارت روسیه همچنین از بلومبرگ خواست تا به مخاطبان خود احترام بگذارد.

بلومبرگ اخیرا در مقاله‌ای مدعی شد شیوع ویروس کرونا در روسیه نظام بهداشتی این کشور را، که از بودجه اندک و اصلاحات ناقص پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رنج می‌برد، به شدت متضرر کرده است.

در پی اعتراض سفارت روسیه، بلومبرگ برخی اصلاحات را در مقاله منتشره خود انجام داد و در پایان، اشتباه خود در انتشار آن بخش‌ها را یادآور شد.

در حالیکه آمریکا با بیش از یک و نیم میلیون مبتلا به ویروس کرونا در جهان پیشتاز است، اما دولت و رسانه‌های این کشور به بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به دیده ابزاری برای هدف قرار دادن کشور‌های رقیب خود بویژه چین و روسیه می‌نگرند.

براساس آخرین آمار منتشره، روسیه با ۳۰۸ هزار و ۷۰۵ مورد مبتلا به ویروس کرونا پس از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار