مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرایند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف می‌شود و سامانه استحقاق درمان جایگزین آن خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عباس نور محمدی مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حذف تدریجی دفترچه درمانی، به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان و کاهش مراجعه حضوری آنان است که از همین روی اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین درج اعتبار دفترچه‌های درمانی می‌شود.

او افزود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان با رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل؛ USSD، Mobile App، SMS و نرم افزار‌های تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.

نورمحمدی ابراز داشت: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه انجام می‌گیرد.

او تاکید کرد: سامانه‌های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک، دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این سامانه برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.

نورمحمدی گفت: تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند " ۱" هستند.

او عنوان کرد: همچنین فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

نورمحمدی بیان کرد: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان فاقد حمایت درمانی باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی به آنان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

تامین اجتماعی استان ۱۰۰ هزار بیمه شده اصلی شده و با جمعیت زیرپوشش به ۳۲۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.