سیوکی در ۱۵کیلومتری تربت حیدریه پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر برپایی رزمایش گسترده و سراسری مواسات و همدلی به صورت خود جوش پا در عرصه جــهاد انقـلابی گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای سیوکی که از توابع بخش مرکزی تربت حیدریه است با ۱۷۰۰ نفر جمعیت و آب و هوای نیمه خشک نقش مهمی در تولیدات کشاورزی از قبیل زعفران، گندم، جو، انار، بادام و پسته دارد.

اما در بهار ۹۹ این روستا به جای میزبانی از نخبگان فرهنگی و علمی خود مقصدی بود برای مبارزه علیه کرونا که زندگی همه دنیا را تحت تأثیر قرار داده بود.

محمد رضا محمودی سیوکی از اعضای هیئت امناء موسسه باران مهر سیوکی و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع سیوکی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در باره اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر برپایی رزمایش گسترده و سراسری مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و تعطیلی بعضی از کسب و درآمد‌ها، موسسه باران مـهر و کانون فرهنگی مسجدجامع سیوکی به صورت خود جوش و با اهداف خیرخواهانه و کمک‌های مومنانه خیرین نیک اندیش پا در عرصه جــهاد انقـلابی گذاشتند.

او افزود: ۲هزار و ۲۰۰ عدد قرص نان به مبلغ ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال تهیه و بین اهالی و نیازمندان روستا توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع سیوکی ادامه داد: ۱۳۰ سبد غذایی و معیشتی شامل اقلام و مایحتاج ضروری و ۴۰۰ عدد پک بهداشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال به همت خیرین و نیک اندیشان تهیه و در ایام ماه مبارک رمضان توزیع شد.

محمودی بیان کرد: در شب ولادت کریم اهل بیت علیه السلام و لیالی قـدر هزار و ۵۰ پرس غذای گرم به ارزش ۶۲ میلیون ریال طبخ و بین اهالی توزیع شد.

او در ارتباط با دیگر اقدامات این موسسه در دوران کرونا تصریح کرد: اهداء کارت هدیه به نوعروسان نیازمند در ایام سال جدید، حرکت کاروان شادی و نورافشانی روستا در شب ولادت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام و طراحی و اجرای مسابقه پیامکی انس با قرآن در هر روز ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این موسسه بوده که مجموع هزینه‌های برآورد شده توسط موسسه باران مهر سیوکی تا کنون ۲۴۰ میلیون ریال می‌باشد.
 
همت اهالی روستای سیوکی در مبارزه با کرونا
 
همت اهالی روستای سیوکی در مبارزه با کرونا
انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.