مدیر توسعه بازرگانی استان یزد گفت: پارسال بیش از ۲۴۱۰ تن انواع محصولات کشاورزی استان به ۱۰ کشور همسایه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید حسین بخشایش مدیر توسعه بازرگانی استان یزد با بیان اینکه پارسال  بیش از ۲۴۱۰ تن انواع محصولات کشاورزی استان با مجوز و هماهنگی این مدیریت به ۱۰ کشور همسایه صادر شده است، گفت: این محصولات  شامل؛ محصولات گلخانه‌ای، پودر آب پنیر، پنیر پیتزا و غیره است، بیشتر به کشور‌های همسایه از جمله ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، قرقیزستان صادر شده است.

او با اشاره به سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی، افزود:  هدف از این سامانه جلوگیری از توزیع نامناسب، تثبیت قیمت گذاری، جلوگیری از واسطه گری و رهگیری نهاده‌های کشاورزی از ابتدا تا انتهای چرخه مصرف است.

بخشایش ادامه داد: صادرکنندگان استان با مشکلاتی، چون بالا بودن تعرفه‌های صادراتی، وجودمشکلات قرنطینه در مسیر صادرات،  نداشتن ثبات در سیاست‌های اقتصادی و مشکلات تبادل بانکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر توسعه بازرگانی استان یزد با اشاره به حوزه قاچاق کالا در استان، گفت: پارسال بالغ بر ۱۹ پرونده قاچاق با موضوعات مختلف محصولات دام و کشاورزی از جمله گوسفند، گوساله، زعفران، گردو، بادام و غیره در هیئت تشخیص کالای قاچاق کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که با هماهنگی دستگاه قضایی این محصولات ضبط شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار