نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت درباره امدادرسانی به سوریه به مجادله لفظی میان نمایندگان چین و آمریکا درباره ویروس کرونا کشیده شد.

مجادله نمایندگان چین و آمریکا در نشست شورای امنیت درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل و ژانگ جون، نماینده چین در این سازمان در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره امدادرسانی به سوریه مجادله لفظی کردند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت چین با حمایت از قطعنامه‌ای که به سازمان ملل اجازه می‌دهد اقدام به کمک‌رسانی به سوریه در سراسر نقاط این کشور کند می‌تواند ادعای خودمبنی بر رهبری دنیا در مبارزه با کووید-۱۹ را به اثبات برساند.

نماینده چین در پاسخ از آمریکا خواست بر تلاش‌های جهانی برای مبارزه با ویروس متمرکز باشد و بازی‌های سیاسی را کنار بگذارد. او همچنین گفت آمریکا باید به دنبال نجات جان انسان‌ها باشد و مسئولیت‌های خودش را به گردن سایر کشور‌ها نیندازد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از دولت چین به دلیل پنهانکاری درباره شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از آمریکا اعلام کرد واشنگتن تلاش می‌کند مانع انجام تعهدات بین‌المللی در قبال سازمان جهانی بهداشت شود و با متهم کردن پکن، توجه‌ها را از بی‌کفایتی‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا منحرف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که پرداخت کامل تعهدات مالی از سوی هر یک از اعضای سازمان جهانی بهداشت در زمان مناسب آن وظیفه مشخص اعضاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار