وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا تلاش می‌کند مانع انجام تعهدات بین‌المللی در قبال سازمان جهانی بهداشت شود و به این ترتیب بی‌کفایتی خود را در زمینه مقابله با کرونا پنهان می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از آمریکا اعلام کرد واشنگتن تلاش می‌کند مانع انجام تعهدات بین‌المللی در قبال سازمان جهانی بهداشت شود و با متهم کردن پکن، توجه‌ها را از بی‌کفایتی‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا منحرف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که پرداخت کامل تعهدات مالی از سوی هر یک از اعضای سازمان جهانی بهداشت در زمان مناسب آن وظیفه مشخص اعضاست.

این اظهارات چین در پی انتشار توئیتی جدید از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خطاب به تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در توئیتر، از تهدید خود علیه این نهاد بین المللی خبر داد. در این نامه ترامپ تهدید کرد اگر سازمان جهانی بهداشت ظرف ۳۰ روز آینده، متعهد به پیشرفت‌های اساسی در اقدامات خود نشود، آمریکا با قطع دائم کمک‌های مالی خود به این نهاد، در عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت نیز تجدید نظر خواهد کرد.

ترامپ همچنین در بخشی از این نامه به صحبت‌های مدیر کل پیشین سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و نوشت او برای انتقاد از چین به دلیل به خطر انداختن سلامت جهانی با پنهانکاری در خصوص شیوع این بیماری، تردید نکرد. ترامپ در این نامه تاکید کرد اگر همین رویه از سوی این نهاد بین المللی دنبال می‌شد، جان بسیاری از انسان‌ها نجات می‌یافت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار