خلیلیان: برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی بعضی رشته‌ها، کار سختی پیش رو داریم

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، درباره‌ شرایط و دشواری‌های بازگشایی تمرینات رشته‌های ورزشی صحبت کرد.

خلیلیان: برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی بعضی رشته‌ها، کار سختی پیش رو داریممهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: موضوعی که در کل مشهود است و دنیا به آن سمت می‌رود، ایجاد بستر‌های نسبتا مناسب، حداکثر ایمنی برای پرهیز از ابتلا به بیماری و پرهیز از ابتلا به بیماری و انجام ورزش است.

خلیلیان تصریح کرد: پروتکل‌های ورزشی، برای رشته‌های ورزشی متفاوت است؛ به عنوان مثال برای رشته‌ی شنا یا بدن سازی مشکلات زیادی داریم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم روش‌ها و احتمالا پروتکل‌هایی را به طور جداگانه، برای این نوع رشته‌ها تدوین کنیم؛ البته کلیات موضوع یکسان است، اما روی شرایط این رشته‌ها باید خیلی جدی کار کنیم. به عنوان مثال، اگر وزارت بهداشت موافقت کند، در ورزش‌هایی مانند بدن سازی، ضدعفونی کردن هر دستگاه به فاصله یک ساعت یا پس از استفاده هر فرد را باید در دستور کار قرار دهیم.

خلیلیان تاکید کرد: برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، پیش نویس‌های اولیه را با کمک فدراسیون‌ها جمع آوری می‌کنیم و به وزارت بهداشت ارسال و بررسی می‌شود و احتمالا با تغییراتی، ابلاغ خواهد شد.


بیشتر بخوانید :خلیلیان: امیدواریم این هفته خبر‌های خوبی به ورزش دوستان برسد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار