لشگری: می‌توانیم کیت تشخیص کرونا را برای بازیکنان فراهم کنیم

امیرعباس لشگری، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی، درباره‌ جزئیات شروع به تمرین تیم‌های ورزشی صحبت کرد.

لشگری: می توانیم کیت تشخیص کرونا را برای بازیکنان فراهم کنیمامیرعباس لشگری، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تصمیم گیری برای ورزش کشور گفت: طی نشست‌ها و جلسات متعددی که برای برگزاری مسابقات و رقابت‌های ورزشی داشتیم، با مصوبه وزارت بهداشت، پیش از این بنا شده بود، ورزش‌های انفرادی در ۱۳۲ شهر کم خطر ، بازگشایی و با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند.

او ادامه داد: اخیرا در اطلاعیه‌ی شماره ۱۳ وبا مجوز مجدد وزارت بهداشت، قرار شد ورزش‌های گروهی به شرط رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، تمرینات و سپس مسابقاتشان را آغاز کنند.

لشگری تصریح کرد: نگرانی‌های زیادی درباره‌ی مسابقات فوتبال و لیگ برتر وجود داشت. از اول خرداد ماه، باشگاه‌ها اجازه دارند، تمرینات را با رعایت اصول، شروع کنند. اصول و پروتکل‌ها هم تدوین شده و به فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها ابلاغ شده است و ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی هستند.

او افزود: به مدت سه هفته، زمان تمرین برای تیم‌ها در نظر گرفته شده است و پس از آن مسابقات لیگ برتر، از سر گرفته می‌شود. البته تصمیم گیری نهایی به عهده فدراسیون فوتبال گذاشته شده است.

وی گفت: ناظران مقابله با کرونا یا افسران کنترل بیماری کرونا، باید در باشگاه‌هایی که برای تمرین اعلام آمادگی می‌کنند، حضور داشته باشند. با نظارت ما و رعایت اصول بهداشتی مد نظر، تمرینات ادامه پیدا خواهد کرد. اگر باشگاه‌ها، اصول بهداشتی را رعایت نکنند و ناظران اعلام کنند که اصول مورد نظر در آن باشگاه، رعایت نمی‌شود؛ قطع به یقین می‌توان از تمرین جلوگیری کرد تا اصول رعایت و تمرینات از سرگیری شود.

لشگری تاکید کرد: تمامی این تمهیدات، به دلیل اهمیت و اولویت سلامت ورزشکاران است. امیدواریم باشگاه‌ها تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنند، البته دستورالعمل‌های خیلی پیچیده‌ای هم نیست. باید به طور کلی، اصول بهداشتی و طرح فاصله گذاری را رعایت کنند. اماکن، خصوصا رختکن‌ها باید ضدعفونی شوند. مواد ضدعفونی باید در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد. از ماسک استفاده کنند و بازیکنان فاصله اجتماعی را حین تمرین رعایت کنند.

وی ادامه داد: پس از آماده سازی، اگر بنا باشد مسابقات، از اواخر خردادماه آغاز شود، بازی‌ها بدون حضور هواداران برگزار خواهد شد. امیدواریم با رعایت اصول، رقابت‌های ورزشی آغاز شود تا کمی شور و نشاط در جامعه ایجاد شود.

لشگری درباره‌ی تمهیدات تشخیصی برای بازیکنان نیز گفت: در فدراسیون پزشکی ورزشی و مراکز بهداشتی درمانی، امکان انجام تست وجود دارد. خوشبختانه کیت‌های تشخیصی در داخل کشور تولید می‌شود و به تعداد زیاد در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است. باشگاه‌ها می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند، که می‌خواهند از کیت‌های تشخیصی استفاده کنند؛ سپس درخواست آن‌ها در فدراسیون پزشکی ورزشی بررسی می‌شود. احتمالا باید هزینه‌ها، از طرف خود باشگاه تامین شود. می‌توانیم در موضوع تشخیص در کنار تیم‌ها باشیم و به آن‌ها کمک کنیم. اگر فرد مشکوکی پیدا شود، فدراسیون پزشکی ورزشی می‌تواند کار درمان عزیزان را هم ادامه دهد و کمک کند درمان به نحو احسن انجام شود، تا انتشار بیماری در بین بازیکنان سالم اتفاق نیفتد.


بیشتر بخوانیم :خلیلیان: امیدواریم این هفته خبر‌های خوبی به ورزش دوستان برسد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار