معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از روند فعلی صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری، با انتقاد بر اصلاح فرایند‌های سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: نباید کسانی را که در این وضعیت اقتصادی، قصد سرمایه‌گذاری دارند فراری بدهیم.

او با بیان اینکه تمام مجوز‌های سرمایه‌گذاری باید از طریق پنجره واحد صادر شود، افزود: هر دستگاه باید در حیطه وظایف و مأموریت‌های خود به استعلام‌ها پاسخ دهد و تأخیر در پاسخ‌گویی به استعلام‌ها قابل قبول نیست.

او تصریح کرد: طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، اگر دستگاهی تا ۲۰ روز به استعلام‌ها پاسخ ندهد، پاسخ آن مثبت تلقی می‌شود و نیازی به زمان بیشتر برای پاسخ‌گویی نیست.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری‌های خارج از حریم شهرها، توسط دستگاه‌های متولی و صدور مجوز از طریق پنجره واحد انجام می‌شود، افزود: بخشداری‌ها در این زمینه حق هیچ‌گونه استعلام جداگانه‌ای را ندارند و بخشداری تنها مرجع صدور پروانه ساخت است.

او همچنین از تعدد استعلام‌ها انتقاد کرد و گفت: این موضوع موجب طولانی شدن روند صدور مجوز شده است، در حالی که نیازی نیست در هر سرمایه‌گذاری، از همه دستگاه‌ها استعلام شود.

او با بیان اینکه بهبود فضای کسب‌وکار یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، افزود: لازمه این برنامه، تسهیل فرایند‌های سرمایه‌گذاری و تسریع در صدور مجوز‌های لازم به سرمایه‌گذاران است.

در این جلسه مقرر شد استعلام‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در خارج از حریم شهر‌های استان توسط سازمان جهاد کشاورزی و از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

همچنین براساس مصوبات این جلسه، بخشداری‌ها صرفاً صدور پروانه ساخت به طرح‌های سرمایه‌گذاری را انجام داده و مجاز به استعلام از دستگاه‌های دیگر نخواهند بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار