دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر باز هم از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۲۰ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌۵۶۳ نفر رسید شامل ۳۲۷ مرد و ۲۳۶ زن.

او افزود: از ۲۰ مورد مثبت جدید،۳ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دشتستان، ۵ مورد در گناوه، دو مورد در دیلم، یک مورد در دیر و یک مورد در تنگستان شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایی ۴۷ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و خانمی ۲۹ ساله که هر دو بیمار در مراقبت خانگی قرار دارند و نوزادی ۳.۵ ماهه که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

کشمیری افزود: از ۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان، پسربچه‌ای ۲ ساله و دختر بچه‌ای ۱۰ ساله، آقایی ۳۶ ساله و خانمی ۲۸ ساله که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند. سه بیمار دیگر آقایانی ۸۷ و ۳۱ ساله و خانمی ۲۳ ساله هستند که دوره درمانی خود در بیمارستان سپری می‌کنند و آقایی ۸۴ نیز فوت کرده است.

او ادامه داد: از ۵ بیمار جدید شهرستان گناوه، سه آقا و دو خانم هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: دو بیمار جدید شهرستان دیلم، آقایی ۴۷ ساله و خانمی ۴۵ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری بیان کرد: بیمار جدید شهرستان تنگستان آقایی ۳۵ ساله و بیمار جدید شهرستان دیر خانمی ۱۷ ساله هستند که بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی هستند.

او گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۵۶۳ نفر) تاکنون ۲۹۴ نفر از آنان بهبودیافته‌اند، ۲۴۴ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۲ نفر دیگر نیز در بیمارستان به سر می‌برند.

فاصله گذاری را رعایت کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: مردم باید از حضور در تجمع‌ها بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماع تردد کنند. برخی از مردم بدون قصد خرید در بازار‌ها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت.

کشمیری افزود: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عده‌ای از مردم خطرناک است.

او بیان کرد: رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد و از مردم می‌خواهم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌پاری و هرگونه تجمع خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.