نمکی:

کرونا در شرایط سخت تحریم‌ها، کنترل و مهار شد

وزیر بهداشت گفت: در شرایط سخت تحریم‌ها، توانستیم بیماری کووید ۱۹ را مدیریت، کنترل و مهار کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه گزارشی از نشست ویدئو کنفرانس وزرای بهداشت عضو سازمان جهانی بهداشت پرداخت و گفت: در این نشست حمایت خود را از سازمان جهانی بهداشت اعلام و رفتار آمریکا را در تضعیف این سازمان محکوم کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم ها، توانستیم بیماری کرونا را مدیریت، کنترل و مهار کنیم، گفت: اقدامات خود را در مدیریت بیماری کرونا که منجر به کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر‌ها و کنترل و مهار بیماری شد، به سازمان جهانی بهداشت اعلام کردیم.

سازمان جهانی بهداشت در تحریم ها علیه ایران دخالت کند

او ادامه داد: درخواست ما از سازمان جهانی بهداشت برای دخالت در تحریم‌ها علیه ایران و سایر کشورهایی بود که در اثر آن برای تهیه واکسن و دارو دچار مشکل می‌شوند.

نمکی با اشاره به درمان رایگان بیماران کووید ۱۹ در ایران، افزود: این درمان برای همگان از جمله اتباع خارجی نیز رایگان بود.

وزیر بهداشت گفت: در مرحله اول غربالگری توانستیم ۷۸ میلیون نفر و در مرحله دوم نیز ۲۲ میلیون نفر را غربالگری کنیم. این غربالگری به عنوان یک مدل موفق جهانی شناخته می‌شود.

نمکی با اشاره به سال ۲۰۲۰ به عنوان سال ماماها و پرستاران، گفت: باید از این افراد و کسانی که در خانه‌های بهداشت در مقابله با کووید ۱۹ خدمت می‌کنند، محافظت شود.

او در پایان گفت: گزارش ما به سازمان جهانی بهداشت سرشار از موفقیت بود، به همین منظور از همه ملت و مسئولان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار