در حالی که ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است، نژادپرستی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین نیز به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی چاپ لندن نژادپرستی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین را به ویروس کشنده کرونا تشبیه کرد و نوشت همان طور که ویروس کرونا با سرعت در جهان شیوع یافت صدور قوانین نژادپرستانه صهیونیستی علیه فلسطینیان از زمان تأسیس اسرائیل در سرزمین فلسطین نیز متوقف نشده است و هر روز بر تعداد این قوانین افزوده می‌شود.

القدس العربی در مقاله‌ای به قلم «نبیل السهلی» نویسنده فلسطینی ساکن هلند با عنوان «از ویروس نژادپرستی رژیم اشغالگر صهیونیستی چه خبر؟» نوشت: در حالی که ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است، نژادپرستی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین نیز به صورت چشمگیری در حال افزایش است و روزی نیست که رسانه‌های صهیونیستی خبری از قوانین جدید نژادپرستانه منتشر نکنند.

رژیم اشغالگر مجموعه‌ای از قوانین و مقررات و تصمیمات علیه فلسطینیان در داخل خط سبز (سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی) و کرانه باختری از جمله در قدس و علیه آوارگان فلسطینی تصویب کرده است.

نویسنده هدف از این قوانین و مقررات نژادپرستانه را تنگ‌تر کردن عرصه بر فلسطینیان و جلوگیری از آزادی‌های فردی و اجتماعی ملت فلسطین پس از اشغال سرزمین آن‌ها دانست.

القدس العربی به یکی از خطرناکترین قوانین یعنی قانون قومیت که قانون نژادپرستانه صهیونیستی با هدف یهودی‌سازی کامل فلسطین است، اشاره کرد و نوشت: «این قانون سال ۲۰۱۸ میلادی صادر شد و حق ملت فلسطین را در تعیین سرنوشت خود در سرزمین خودش نفی می‌کند و تأکید کرده است این حق فقط برای یهودیان است و قدس نیز پایتخت ابدی و واحد اسرائیل است و تشویق به توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین را نیز آرمان والای ملی تلقی کرده است».

نویسنده با اشاره به گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و تصویب قوانین متعدد برای آن و نیز با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شیوه‌های مختلف از جمله از میان برداشتن شاهدان بین المللی مانند آنروا و نیز تصویب قوانین نژادپرستانه برای یهودی سازی سرزمین فلسطین آن هم با حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا نوشت اشاره به این موضوع اهمیت دارد که کنست صهیونیست‌ها (پارلمان) از زمان تأسیس این رژیم، ده‌ها قانون و مصوبه تا به امروز تصویب کرده است که دارای ابعاد راهبردی برای وارونه نمایی حقیقت و تغییر جغرافیا و بافت جمعیتی از طریق تصرف اراضی فلسطینیان به بهانه‌های متعدد صهیونیستی است. رژیم اشغالگر مجموعه‌ای از قوانین و مقررات و تصمیمات علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی و کرانه باختری از جمله در قدس و علیه آوارگان فلسطینی تصویب کرده است. هدف از این قوانین و مقررات نژادپرستانه تنگ‌تر کردن عرصه بر فلسطینیان است. 

یکی از این قوانین نیز جذب هرچه بیشتر یهودیان جهان به فلسطین اشغالی و جایگزینی آن‌ها به جای آوارگان فلسطینی است که از روستا‌ها و شهرهایشان آواره شده‌اند و این قانون نیز قانون بازگشت یهودیان نام دارد و در سال ۱۹۵۰ میلادی تصویب شد.

القدس العربی نوشت با وجود تسلط مستقیم صهیونیست‌ها بر بخش زیادی از اراضی فلسطینیان، اما تلاش‌های گسترده آنان برای تثبیت اندیشه «یهودی بودن اسرائیل» از نظر جمعیتی، موفقیت زیادی نداشته است، زیرا فلسطینیان تا سال ۲۰۳۰ میلادی در سرزمین تاریخی فلسطین دارای اکثریت خواهند بود و این را برخی تحقیقات فلسطینی و اسرائیلی نیز تأیید می‌کند. به همین سبب رژیم اشغالگر صهیونیستی در تلاش است واقعیت یهودی سازی را با تغییر موازنه جمعیتی به نفع خودش تحمیل کند که البته این توصیه نیز توصیه مراکز مختلف مطالعاتی صهیونیستی و توصیه کنفرانس‌های متعدد هرتزلیا است که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ میلادی برگزار شده است؛ بنابراین افشای اهداف قوانین و سیاست‌های رژیم اشغالگر و خطرات آن با اتکا به گفتمان سنجیده فلسطینی و عربی ضرورت دارد چرا که همین ادامه حضور ملت فلسطین در داخل فلسطین تاریخی با اشکال مختلف حمایت، یک پشتوانه جمعیتی و ملی است که نشانگر هویت عربی سرزمین فلسطین است.

شاید این پاسخ حقیقی به ویروس نژادپرستی است که در رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و حقوق آن در سرزمین تاریخی‌اش شیوع یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار