جنبش حماس ضمن هشدار درباره پیامد‌های تشکیل کابینه جدید صهیونیستی اعلام کرد که این مسئله، چالش‌های فلسطینیان را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صفا فلسطین، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای درباره پیامدهای تشکیل کابینه جدید صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو هشدار داد و اعلام کرد که این مسئله، چالش‌های فلسطینیان را بیشتر و بیشتر خواهد کرد ولی فلسطینیان تا بازگرداندن کامل سرزمین خود از پای نخواهند نشست.

سخنگوی حماس درباره پیامد‌های تشکیل کابینه ائتلافی صهیونیستی هشدار داد و گفت: «مردم فلسطین اعتنایی به تشکیل کابینه جدید دولت صهیونیست‌ها نخواهد کرد و به مبارزه قانونی خود تا بازگرداندن کامل سرزمین و مقدسات خود از پا نخواهد نشست و با کرامت بر روی اراضی آزاد شده خود زندگی خواهد کرد.»

سخنگوی حماس گفت در شرایط فعلی برای مقابله با سیاست‌های این دولت افراطی که به دنبال الحاق و اشغال رسمی کرانه باختری است، آنچه مورد نیاز است این است که که مردم فلسطین همه تلاش‌ها و توان خود را در این راستا یکجا به کار گیرند.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود از کسب رای اعتماد کابینه رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی و اعلام کرد که همکاری‌ها بین آمریکا و این رژیم به شکل قدرتمندتری ادامه پیدا خواهد کرد.

مایک پمپئو در پیام خود نوشت: «ما به گرمی از اعلام تشکیل دولت جدید اسرائیل استقبال می‌کنیم. از داشتن چنین شرکای قدرتمند و با تجربه‌ای در اورشلیم (قدس اشغالی) بسیار خرسندیم. ما به همکاری خود ادامه می‌دهیم تا امنیت و رفاه مردم خود را ارتقا بخشیم.»

رژیم صهیونیستی پس از گذشت ماه‌ها از یک بحران سیاسی، سرانجام توانست شاهد تشکیل یک کابینه ائتلافی بین نتانیاهو و بنی‌گانتز باشد. کابینه رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه توانست ۷۳ رای مثبت از کنست کسب کند.

گانتز در حالی حاضر شد تا با بنیامین نتانیاهو ائتلاف کند که پیش از این بارها وی را دروغگو خطاب و تاکید کرده بود که هرگز حاضر نیست با چنین فردی دست به ائتلاف بزند. براساس این ائتلاف، پست نخست‌وزیری هر هجده ماه یک‌بار بین گانتز و نتانیاهو می‌چرخد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار