نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در استان اردبیل از معاینه پزشکی ۷۰۰ نفر از حجاج استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود هادی، نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در استان اردبیل از معاینه پزشکی ۷۰۰ نفر از حجاج استان اردبیل خبر داد و گفت: این تعداد، تمام افرادی هستند که در قالب ۵ کاروان از استان اردبیل به حج تمتع اعزام خواهند شد.

او با بیان اینکه معاینات در دو مرحله به منظور تایید سلامت جسمی در درمانگاه جمعیت هلال احمر استان انجام گردید ادامه داد: در مرحله اول حجاجی که زیر ۶۰ سال سن دارند و در مرحله دوم حجاجی که بالای ۶۰ سال هستند مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این معاینات از ۲۴ اردیبهشت ماه تاکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته است.

هادی افزود: با توجه به وجود ویروس کرونا و حساسیت موضوع تمام حجاج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی معاینه پزشکی شدند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند.

او ادامه داد: برای دسترسی آسان و رفاه حجاج بیت الله الحرام، حجاج شهرستان‌های پارس آباد، خلخال و مشگین شهر در محل جمعیت هلال احمر شهرستان‌های ذکر شده معاینه پزشکی شدند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: واکسیناسیون حجاج بیت الله الحرام یک ماه قبل از اعزام و پس از تایید استطاعت جسمی توسط پزشکان کاروان‌ها انجام خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.