آغاز به کار سامانه ثبت نام تسهیلات مشاغل متاثر از کرونا (کارا)

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، از پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده خبرداد.

سامانه ثبت نام تسهیلات مشاغل متاثر از کرونا (کارا) آغاز به کار کردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: از ۱۳ رسته شغلی دریافت تسهیلات بابت شیوع ویروس کرونا ۳ رسته به صورت اختصاصی مربوط به مشاغل حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می ­باشد.

او افزود: این ۳ رسته شغلی شامل: مراکز مربوط به گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی و مراکز تولید توزیع و فروش صنایع دستی می­ باشد.

ارجمند ادامه داد: صاحبان کسب و کار‌ها در این رسته ­های شغلی می ­توانند با مراجعه به سامانه Kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام و درخواست تسهیلات خود به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

او درباره شرایط پرداخت این تسهیلات گفت: کارگاه‌هایی که دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند و در سال گذشته فعال بوده و هنوز هم فعال هستند، به شرط اینکه کارگران این واحد‌ها از بیمه بیکاری استفاده نکرده و کارفرمایان آن‌ها نیز نیرو‌های خود را در سال جاری تعدیل نکرده باشند و علاوه بر این کارگران این واحد‌ها دارای قرارداد برای سال ۹۹ باشند، با پرداخت تسهیلات دوره کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ارجمند خاطر نشان کرد: به ازای هر کارگر شاغل، ۱۲ میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت می‌شود و چنانچه نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارگاه تعطیل شده باشد، این مبلغ به از‌ای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

او در پایان گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.