میانگین قیمت مرغ کردستان از کشور و منطقه کمتر است و کنترل‌ها برای عدم اعلام قیمت‌های نامتعارف در بازار ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری در کارگروه تنظیم بازار با محوریت قیمت مرغ و مشکلات مرغداران در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری کردستان با بیان اینکه مرغداری یکی از صنعت‌های پیشرو و مهم استان است اظهار کرد: تمام حلقه‌های این صنعت در کردستان مهم محسوب می‌شود و بیش از ١۴ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم وابسته به مرغداری‌ها است.

او افزود: تنها علت رشد چشمگیر صنعت مرغداری در سال‌های گذشته سوددهی آن بوده که البته در برهه‌های زمانی با ضرر روبه‌رو شده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه صنعت مرغداری برآیند سودآوری دارد تصریح کرد: قبل از نوروز روزانه ۳۵۰ تن مرغ کشتار می‌شد که پس از اعمال قوانین قرنطینه و بسته شدن رستوران‌ها و کاهش مهمانی و دورهمی‌ها مصرف گوشت مرغ کاهش یافت.

او با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ توسط خود مرغداران و با نظارت دولت انجام می‌شود، عنوان کرد: فعلا میانگین قیمت کردستان از کشور و منطقه کمتر است و کنترل‌ها برای عدم اعلام قیمت‌های نامتعارف در بازار ادامه دارد.

جعفری ادامه داد که در خصوص تامین نهاده‌ها مشکل انتقال ارز وجود دارد که امیدواریم در آینده و با مدیریت درست این مشکل برطرف شود.

او با بیان اینکه دولت حامی تولید دان آماده است، خاطرنشان کرد: حدود ١۸ کارخانه تولید دان در کردستان وجود دارد که نیاز ۲۲ استان کشور را تامین می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: همواره در کنار تامین مواد غذایی اصلی مردم برنامه‌ریزی‌ها برای تامین نهاده‌های دام و طیور انجام شده است.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی تولید جوجه در همه دنیا وجود دارد اظهار کرد: فروش جوجه یک روزه با قیمت ۵۰۰ تومان برای واحد‌های مرغ مادر به صرفه نیست و باید طبق ضوابط تخم مرغ‌های نطفه‌دار جمع‌آوری شوند.

جعفری در پایان با ابراز امیدواری از بازگشت به تولید ١۲۰ میلیون قطعه مرغ در سال با مساعد شدن شرایط، یادآور شد: در بحث بیمه، پیگیر آن هستیم تا بخشودگی شامل مرغداران شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.