رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: گروه‌های گشت و بازرسی از اماکن ورزشی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با کرونا در استان افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد باقری مقدم رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان افزود: از آنجا که فعالیت ۳۰ رشته ورزشی انفرادی به شرط رعایت کامل پروتکل‌های پیشگیرانه و موازین بهداشتی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ آغاز شده است، لذا تیم‌های گشت و بازرسی هیات پزشکی ورزشی نیز برای توقف هرگونه فعالیت باشگاه متخلف وارد عمل و در مقایسه با قبل بیشتر شده‌اند.

او اظهارداشت: مدیران مجموعه‌های ورزشی که مجوز فعالیت دوباره آن‌ها صادر شده باید با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی، فرم‌هایی با محتوای تعهد بهداشتی و خوداظهاری و مواردی از این دست را کامل کنند و برخی از آن‌ها را به هیات پزشکی ورزشی اصفهان تحویل دهند تا روند شروع بکارشان قانونی باشد.

رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با بیان اینکه در این پروتکل‌ها ضدعفونی مداوم فضای باشگاه‌ها بویژه سرویس‌های بهداشتی با مواد استاندارد ضروری و لازم است، ادامه داد: استفاده از ماسک، دستکش و دیگر وسایل بصورت یکبار مصرف هم در این ارتباط با اهمیت و لازم خواهد بود.

باقری مقدم خاطرنشان کرد: هرگونه رعایت نشدن موازین و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ورزشکار، از حیث قانونی و جرائم متوجه مدیر باشگاه خواهد بود، بنابراین مسوولان باشگاه‌ها نظارت بر مجموعه را جزو اولویت خود قرار دهند.

او با اشاره به اینکه از سرگیری برخی رشته‌ها بدلیل کاهش مشکلات معیشتی مربیان و باشگاه‌داران محقق شد، گفت: رعایت نکردن پروتکل‌ها احکام سرسختانه حتی پلمب برای باشگاه به همراه دارد و در نهایت در صورتی که فعالیت رشته‌های انفرادی سبب افزایش ابتلا به بیماری شود، تعطیلی مجدد تمامی رشته‌ها را به دنبال خواهد داشت بنابراین همکاری و تعامل برای حفظ سلامت مردم ضروری است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.