معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: ارایه تسهیلات با هدف جبران بخشی از ضرر حاصل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها مستلزم همکاری بانک‌هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا امینازاده معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: در صورتی که بانک‌ها همکاری خود را با جامعه ورزشی افزایش دهند در قالب برخی تسهیلات و وام‌ها گوشه‌ای از زیان مالی باشگاه‌داران بخش خصوصی، مربیان و بطور کلی جامعه ورزشی استان جبران و از ورشکستگی شماری از آنان جلوگیری خواهد شد.

او با بیان اینکه در این ارتباط سه مورد تسهیلات بانکی برای جامعه ورزشی اصفهان در نظر گرفته شد، تصریح کرد: برای ارائه آن باید دستورالعمل‌های اجرایی آن ابلاغ شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان اضافه کرد: یکی از آن‌ها ارائه وام ۱۶ میلیون تومانی با سود ۴ درصد به مدیران باشگاه‌های خصوصی و دیگری وام ۲ میلیون تومانی به مربیان است.

امینازاده با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از باشگاه‌های استان را بدنسازی و پرورش اندام تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: هیات بدنسازی و پرورش اندام اصفهان با تعامل با یکی از بانک‌ها وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد به باشگاه‌داران این رشته ارائه می‌کند.

به گفته او برخی از مجموعه‌های ورزشی که زیر نظر نهاد‌های حاکمیتی، سازمان‌های دولتی و یا وابسته به دولت مانند ارتش، سپاه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند باید با همکاری کامل و از لحاظ مالی با عدم دریافت اجاره بها باشگاه‌داران خود را حمایت کنند.

امینازاده بیان کرد: عدم دریافت قبوض آب، برق و گاز و به طور کلی انرژی با مشارکت وزارت نیرو و همکاری شر کت‌های تابعه در اصفهان می‌تواند تاثیر مثبتی در جبران زیان فعالان حوزه ورزش داشته باشد، همچنین اضافه شدن مدت زمان اجاره بها به بیمه مسئولیت بدنی از جمله دیگر پیشنهاداتی است که می‌توان در این زمینه مطرح کرد.

او پیشنهاد کرد مالکان برای اجاره بها تخفیف و همچنین چشم پوشی حداکثری از اجاره این چند ماه را مد نظر قرار دهند تا مجموعه‌های ورزشی بتوانند در آینده هم به فعالیت خود ادامه دهند، زیرا مشارکت و همکاری در زمینه ورزش سلامت کل جامعه را در پی دارد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: بی شک از زمان همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تمامی اصناف و اقشار مختلف آسیب دیدند و ورزش نیز از این امر مستثنا نبود حتی پس از مدتی برخی مشاغل دوباره به فعالیت بازگشتند، اما باشگاه‌ها و مجموعه‌های خصوصی همچنان در حالت تعطیل به سر می‌برند لذا برنامه ریزی ویژه و متناسب برای این قشر از جامعه ضرورت دارد.

امینازاده اظهارداشت: بازگشایی اماکن ورزشی بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود و بطور قطع باید بر مبنای نظرات وزارت ورزش و جوانان برای رشته‌ها و بخش‌های مختلف به صورت جداگانه برنامه‌ریزی شود و بازگشایی‌ها صورت پذیرد.

در استان اصفهان که از قطب‌های ورزش ایران به شمار می‌رود، بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی از زمان شیوع ویروس کرونا و با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به‌منظور جلوگیری از شیوع این بیماری فعالیتشان متوقف شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.