یک نماینده عراقی اعلام کرد نخست وزیر عراق با ماندن نیروهای آمریکایی در این کشور موافقت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک نماینده مستقل عراقی مدعی شد آمریکا در خارج کردن نیروهایش از عراق در راستای مصوبه مجلس نمایندگان جدی نیست و نخست وزیر جدید عراق نیز با باقی ماندن نیروهای آمریکایی در این کشور موافقت خواهد کرد.

باسم خشان، نماینده مستقل عراقی به پایگاه خبری المعلومه گفت: مصوبه هیئت وزیران در خصوص تشکیل تیمی برای بررسی توافق‌نامه راهبردی با آمریکا، اقدامی نمایشی و غیر جدی در اخراج نیروهای آمریکایی است. الکاظمی از جدول خروج نیروهای آمریکایی صحبت می کند و نه از پایبندی به مصوبه مجلس نمایندگان در خصوص اخراج فوری نیروهای آمریکایی و این یک موضع گیری ضعیف به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: آمریکا در خارج کردن نیروهای خود در عراق و در چارچوب مصوبه مجلس نمایندگان که در زمان دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق به آن رأی مثبت داده شد، غیر جدی است.

این نماینده عراقی در ادامه مدعی شد: الکاظمی دولت خود را ظرف دو سال تکمیل خواهد کرد و در خلال آن، خواهان عقب نشینی آمریکا نخواهد شد و با تمدید نگه داشتن نیروهای آمریکایی در عراق موافقت خواهد کرد.

«گابریل سوما» مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه روز شنبه از محورهای دیداری که قرار است میان دولت عراق و آمریکا در ماه ژوئن به منظور بررسی توافقنامه راهبردی میان دو کشور برگزار شود، خبر داد. این در حالی است که وی اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیروهای آمریکایی را در عراق نگه خواهد داشت و اجازه نخواهد داد خاک عراق را ترک کنند.
پارلمان عراق دی ماه سال گذشته، با اکثریت آرا طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما اگه داریم ریختن خون جوونامون تحمل میکنیم فقط بخاطر اینکه میگیم این لعنتی شرش بکنه و از منطقه بره،، دولت عراق و سوریه که حداقل زخم خوردن از این کثیف دیگه نباید ذره ای کوتاه بیان،، ما دلمون بحال عده ای مظلوم که در این کشورها واقع شدن میسوزه،،، ولی تا کی شاهد باشیم بهترین عزیزامون رو از دست دادیم سردارمون رفت،،، که شاهد گم شدن این کثیف باشیم از منطقه نه جا خوش بکنه تو عراق،،، از این خبرها خیلی ناراحت میشم بدونم موافقت میکنند که آمریکا بمونه،،،،، خدا که ان شاء الله دروغ باشه
United Arab Emirates
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعید هم نیست از این نخست وزیر دو پهلو،، از کجا معلوم نقشه های قبل آمریکاست، اول از این آقا خواستن سردارمون گزارش بده، بعد ما حمایتت میکنیم برای نخست وزیری، بعد ما جا خوش میکنیم تو عراق،، ولی اگه اینجوررباشه الکاظمی و آمريکا و همه یه جا باید نابود بشن،،،،، چ وضعیه هر چی جوان های مابود شهید شدن که مردم عراق به خودشون بیاد وکشورشون رو مثل انقلاب ما ثمر بده،، بعدش آقایون دولتی عراقی ول کن آمریکا نباشن،، این یعنی چی تا زمانی که ملت عراق خودش بیدار نباشه هر چی ما عزیزامون بفرستیم به میدون جنگ اینا باز هم فایده نداره،،، حیف اون بچه های حشد الشعبي که اسیر دست یه مشت مسئول آمریکاپرست شدن،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
توقع دیگه ای داشتین؟ عراق واسه واردات برق و گاز از ایران از آمریکا اجازه می گیره! اونوقت میخواد نیروهای آمریکایی رو بزور بیرون کنه؟؟؟
آخرین اخبار