پزشک تیم فوتبال سپاهان گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی اروپایی‌ها را نمی‌توانیم در لیگ برتر کشورمان اجرا کنیم.

عباس ربیعی پزشک تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه تمهیدات باشگاه ها برای برگزاری رقابت های لیگ برتر اظهار داشت: به هر حال ستاد مبارزه با کرونا مسابقات را تعطیل کرده بود و اکنون همین ستاد اعلام کرده که با اجرای دستور العمل های بهداشتی می‌توانیم بازی‌ها را برگزار کنیم. البته برگزاری بازی‌ها با خطراتی مواجه است، اما ما تابع و ملزم رعایت مسائل بهداشتی هستیم.

پزشک تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه دستور العمل های اروپایی‌ها قابل اجرا در کشورمان است یا خیر، بیان کرد: ما همانند اروپایی‌ها نمی‌توانیم پروتکل‌ها را  در لیگ فوتبال کشورمان اجرا کنیم، چون زیر ساخت‌ها و امکانات لازم را نداریم و تمرینات باید به صورت گروه‌های ۸ نفری صورت بگیرد و ما نیاز به ۳ تمرین داریم، اما باشگاه‌های ما فقط یک زمین تمرین دارند. علاوه بر این در هتل باید هر بازیکن در یک اتاق اسکان یابد و به  ازای ۴۰ بازیکن باید ۴۰ اتاق تهیه کرد که خیلی از تیم‌ها نمی‌توانند این مسائل را اجرا کنند. همچنین باشگاه باید با پرواز‌های اختصاصی به شهر‌های مختلف بروند که این موضوع برای همه امکان پذیر نیست. در مجموع به نظرم پروتکل بهداشتی باید براساس توانمندی و امکانات کشورمان باشد تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.  

ربیعی درباره اینکه پروتکل‌های بهداشتی به باشگاه‌ها داده شده است یا خیر، گفت: پروتکل‌های بهداشتی را قرار است امروز به همه باشگاه‌های فوتبال ارائه بدهند تا براساس آن عمل کنیم. مسئولان برای تدوین پروتکل بهداشتی نقطه نظرات گروه‌های پزشکی را جمع کردند و در نهایت این پروتکل را قرار است به باشگاه ها بدهند. 

ربیعی درباره وضعیت گرفتن تست کرونا از بازیکنان سپاهان گفت: در پروتکل بهداشتی طراحی شده باید هر ۵ روز یک بار بازیکن تست کرونا بدهد. البته ممکن است بازیکن در زمان تست دادن مبتلا نباشد، اما کرونا دوره نهفتگی دارد و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اگر در همان ابتدای تمرینات یکی از بازیکنان تستش مثبت باشد در آن صورت فقط آن بازیکن قرنطینه می‌شود و نیازی نیست که کل تیم قرنطینه شوند.

او درباره تمهیدات باشگاه سپاهان برای آغاز لیگ برتر فوتبال گفت: ما تمهیدات لازم را در روزهای گذشته در نظر گرفتیم و منتظر می مانیم تا پروتکل بهداشتی در اختیارمان قرار بگیرد و  ببینیم این پروتکل با برنامه های  ما چقدر تفاوت دارد. 


بیشتر بخوانید: تمهیدات بهداشتی سپاهان در صورت برگزاری ادامه لیگ نوزدهم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار