عباس ربیعی گفت: به نظرم اجرای پروتکل های ایده آل حداقل برای لیگ کشورمان امکان پذیر نیست.

پزشک سپاهان: رعایت پروتکل های بهداشتی در لیگ کشورمان امکان پذیر نیستعباس ربیعی پزشک تیم فوتبال سپاهان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از شروع تمرینات و بازی‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: من پروتکل‌های ۲، ۳ لیگ معتبر دنیا از جمله کره جنوبی و بوندس لیگا را مطالعه کردم که به نظرم این پروتکل‌های ایده آل حداقل برای کشور ما امکان پذیر نیست. به هر حال همه تیم‌های لیگ برتر باید پرواز اختصاصی داشته باشند و بازیکنان در هتل هم  باید اتاق جداگانه داشته باشند و این موضوع  با ۴۵ نفر همراه یک تیم قابلیت اجرا ندارد.  

او ادامه داد: اعضای تیم ما در اتاق‌های ۲ نفره اسکان می‌یابند، اما در این شرایط باید ۴۰ اتاق برای تیم در نظر گرفته شود و آیا همه تیم‌ها شرایط پرداخت هزینه‌ها را دارند؟ علاوه بر این در زمان استفاده از اتوبوس برای حضور در ورزشگاه باید فاصله گذاری اجتماعی صورت بگیرد و در این صورت باید تعداد زیادی اتوبوس تهیه کرد تا مسائل بهداشتی رعایت شود. همچنین اگر ما به یک شهر برویم چه تضمینی وجود دارد که افراد آن شهر سالم باشند و یا کارکنان هتل محل اقامت ما ناقل بیماری نباشند. اگر خدای نکرده یک نفر ویروس کرونا را بگیرد در آن صورت همه را درگیر می‌کند. به نظرم رعایت پروتکل بهداشتی برای  تیم‌های ما سخت است و اگر ۱۴ تیم این مسائل را رعایت کنند، اما یک تیم این کار را نکند در آن صورت همه گرفتار می‌شوند.  

ربیعی بیان کرد: البته ما تابع قوانین و تصمیمات مسئولان هستیم و تدابیر لازم را برای حفظ سلامتی اعضای تیم سپاهان انجام می‌دهیم، اما به نظرم مشکلات زیادی برای این موضوع خواهیم داشت.  

امیدوارم مسئولان نگران ورزشکاران باشند 

پزشک سپاهان درباره اینکه تست کرونا از اعضای تیم سپاهان گرفته می‌شود، گفت: به هر حال اگر برای  تست گرفتن یک برهه زمانی را مشخص کردیم و  از یک بازیکن  قبل از تمرین تست بگیریم و او بعد از آن ورزشگاه را ترک کند در آن صورت احتمال دارد او با چند نفر دیگر ارتباط برقرار کند و تست گرفته شده اعتبار و ارزشی ندارد. به هر حال تست گرفتن برای کسانی ارزش دارد که علائم ویروس را داشته باشند و تست منفی تا زمانی اعتبار دارد. به هر حال تست‌های منفی کاذب هم باعث انتشار بیماری می‌شوند. امیدوارم مسئولان نگران ورزشکاران باشند و تصمیمی به صلاح همه بگیرند.  

ربیعی درباره تدابیر باشگاه سپاهان برای آغاز تمرینات و بازی‌های لیگ برتر گفت: ما پزشکان تیم‌های لیگ برتری با زهره هراتیان رئیس مرکز ایفمارک در ارتباط هستیم و اگر قرار شد بازی‌ها برگزار شود پروتکل  را با توجه به امکانات و شرایط در اختیارمان می‌گذارند و آموزش‌های پزشکی به ما داده می‌شود تا این پروتکل را اجرا کنیم.   به هر حال برای همه اعضای تیم سپاهان  معاینات پزشکی و تست‌های خونی را انجام می‌دهیم و همه وسایل و امکانات ضد عفونی می‌شود و فاصله گذاری هم صورت می‌گیرد.  


بیشتر بخوانید: تمهیدات بهداشتی سپاهان در صورت برگزاری ادامه لیگ نوزدهم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار