رئیس جامعه هتلداران استان یزد گفت: با وجود اینکه ایجاد و بهره برداری از مهمان سرا‌های دولتی ممنوع اعلام شده، اما همچنان این واحد‌ها فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید امیرناصر طباطبایی، رئیس جامعه هتلداران استان یزد گفت: در سال ۸۶ و در ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ایجاد و اداره هرگونه مهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحد‌های درمانی و آموزشی، فضا‌های ورزشی، تفریحی و نظایر آن به همت دستگاه‌های اجرائی ممنوع شد.

او با اشاره به اینکه در هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی به این قانون توجهی نشد، افزود: برخی حتی با عنوان‌های مختلف نسبت به ایجاد این اماکن اقدام کرده و با امکانات دولتی رقیب بخش خصوصی شدند.

طباطبایی خانه‌های مسافر غیرمجاز را از دیگر معضلات صنعت گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: چندسالی است که با این خانه‌های برخورد شده و پلمپ می‌شوند که پس از آن بایک تعهد مجدد مجوز فعالیت می‌گیرند که در این زمینه دستگاه قضایی باید سختگیرتر عمل کند.

رئیس جامعه هتلداران استان یزد اظهار داشت: خانه‌های مسافر مجوزی برای اسکان مسافر ندارند، مدارک شناسایی مستند را از مسافران دریافت نمی‌کنند و فعالیت‌های که در هتل‌ها ممنوع است در این اماکن به راحتی انجام می‌شود.

او  با بیان اینکه یزد، شهر صلح و دوستی و همزیستی با ادیان است، افزود: برگزاری تمام جشن‌ها و برنامه‌های مختلف استان که یک رویداد فرهنگی و تاریخی هستند، ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.