سرپرست اداره کل کتابخوانه‌های عمومی از مرحله اول بازگشایی کتابخانه‌ها از ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داد.

وفایی سرپرست اداره کل کتابخوانه‌های عمومی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: در مرحله اول بازگشایی  تنها کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی به صورت نوبتی در شیفت‌های ۴ ساعته در محل  حاضر خواهند شد .

او افزود: اقداماتی نظیر ساماندهی منابع کتابخانه، فعالیت‌های فضای مجازی و ارایه خدمات غیر حضوری به اعضا از دیگر خدمات این دوره از بازگشایی خواهد بود.

وفایی تاکید کرد: ارائه خدمات کتابخانه‌ای حضوری برای اعضا در این زمان به جهت رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی امکان پذیر نیست و پس از طی مرحله مهار بیماری کووید ١٩، با رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی خدمات حضوری کتابخانه به اعضا نیز از سر گرفته خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخوانه‌های عمومی استان در خصوص تمهیدات لازم برای حفظ سلامت همکاران و کتابداران گفت: پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و مواد ضد عفونی کننده، ماسک و شیلد در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت.

او اظهار کرد: برای همکارانی که شرایط خاص از جمله معلولیت و یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند و یا بانوانی که در ماه پایانی بارداری هستند، معافیت حضور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.