نماینده ولی فقیه در کردستان همبستگی و نوع دوستی را ویژگی بارز ملت ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در کردستان در آیین مرحله دوم کمک‌های مومنانه گفت: این عشق و علاقه مردم ایران به یکدیگر در کنار توصیه‌های دینی صحنه‌های مختلفی از کمک و یاری را ایجاد کرده است.

او افزود: در سیره بزرگان دینی ما کمک و دستگیری از نیازمندان بسیار وجود داشته است و حتی برخی از آن‌ها با وجود اینکه خود نیاز داشتند دارایی خود را به دیگران می‌بخشیدند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه همت و همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف در کمک‌های مومنانه این ایام قابل تقدیر است یادآور شد: مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف بسیار خوب بوده است کمک به کسانی که در شرایط شیوع کرونا صدمه دیده‌اند کار ارزشمندی است.

او با بیان اینکه ملت همچون همیشه این بار هم به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ جانانه و مثبت دادند اضافه کرد: در پی این همت همگانی و به برکت کمک‌های مومنانه شاهد یک آرامشی در کل کشور هستیم.

دیگر نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این آیین گفت: الگوی ما در ایثار و بخشندگی بزرگان دینی بوده‌اند.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: خداوند در قرآن ذکر کرده است که خود پاداش و جزای کسانی که احسان و نیکوکاری می‌کنند را می‌دهد که نشان دهنده اهمیت بخشش در اسلام است.

او افزود: ضروری است در این مدت که بیماری دنیا را تحت تاثیر قرار داده است به یاری نیازمندان بشتابیم تا این دوران سخت را پست سر می‌گذاریم.

در مجموع ۲ مرحله در ایام ماه مبارک رمضان در قالب طرح کمک‌های مومنانه در مرحله اول ۱۵ هزار و ۱۷۰ خانوار و در مرحله دوم ۱۸ هزار و ۸۶۷ خانوار در استان کردستان مورد حمایت قرار گرفتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.