سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا اجاره بهای ۱۶۴ مهدکودک در سطح استان از سوی مالکان خیر در قالب پویش همدلی بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فرگل صحاف سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی   افزود: در این پویش مالکان خیر اجاره بهای چند ماهه مهد‌های کودک مستاجر خود را در راستای کمک به آموزش آینده‌سازان در دوران شیوع کرونا و محافظت از اشتغال افراد شاغل در مهد‌های کودک بخشیدند.

اوبا اشاره به استقبال خیران از این طرح، اظهار داشت: ادارات آموزش و پرورش چندین شهرستان استان نیز با پیوستن به این پویش دغدغه همیشگی خود را که آموزش دائمی فرزندان ایران زمین است، اثبات کردند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: به مهد‌های کودک غیردولتی به ازای حفظ اشتغال هر پرسنل که به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا از اسفند سال گذشته تعطیل هستند، تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی ارایه می‌شود.

صحاف، با بیان اینکه مهد‌های کودک غیردولتی می‌توانند مدارک خود را برای دریافت تسهیلات به مراجع ذی‌صلاح ارائه دهند، ادامه داد: با پیگیری‌های رییس سازمان بهزیستی کشور و قرار گرفتن مهد‌های کودک در لیست مشاغل آسیب دیده از کرونا، تخصیص این تسهیلات برای مهد‌های کودک غیردولتی که به‌عنوان کسب و کار‌های واجد شرایط تحت شمول گروه مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی تشخیص داده شده و نیز در راستای حفظ اشتغال هر یک از پرسنلی که در مهد کودک فعالیت می‌کردند، انجام می‌شود.

او یادآوری کرد: طبق اعلام معاونت اقتصادی رئیس جمهوری، مهد‌های کودک غیردولتی می‌توانند از امتیاز تنفس ۳ ماهه پرداخت اقساط بانکی هم بهره‌مند شوند بنابراین متقاضیان برای برخورداری از این امتیاز می‌توانند درخواست خود را به اداره‌کل بهزیستی استان ارائه دهند تا در صورت تایید از سوی این اداره‌کل موارد به بانک مرکزی اعلام شود.

صحاف، افزود: کارکنان شاغل در مهد‌های کودک که نتوانستند شغل خود را حفظ کنند و همچنان شاغل در مهدکودک باقی بمانند، می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری در ایام تعطیل به‌دلیل شیوع کرونا با لحاظ شرایط لازم پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه بهره‌مند شوند.

در آذربایجان شرقی ۵۰۰ مهد کودک شهری و ۵۰۰ مهدکودک روستایی وجود دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار