سرمست با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: وضعیت کرونا در قم عادی نشده و همچنان خطرات آن پابرجا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،بهرام سرمست ،استاندار قم عصر شنبه در دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه در سالن کرامت استانداری،با هشدار نسبت به مسئله کرونا ویروس گفت: وضعیت این بیماری در استان عادی نشده و همچنان خطرات آن پابرجا است و باید پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

او اضافه کرد: به‌موازات مبارزه با ویروس کرونا در قم مباحث جهش تولید و اشتغال باید طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دنبال شود.

او در ادامه با اشاره به الحاق ۶۳ هکتار از اراضی شهری قم برای تولید مسکن به محدوده شهر قم افزود: این طرح یک پروژه حاکمیتی است و هیچ‌یک از دستگاه‌های استانی مخالفتی با آن نمی‌توانند داشته باشند.

سرمست گفت: قم در حال حاضر در مرحله الحاق این اراضی است و باید اداره کل راه و شهرسازی قم استعلامات و تعاملات لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

او همچنین با اشاره به احداث آرامستان جدید قم عنوان کرد: بنده به‌عنوان استاندار قم نظر ممتنعی با احداث آرامستان جدید قم در نزدیکی مسجد مقدس جمکران دارم.

استاندار قم دغدغه دفن اموات در سطح شهر را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با قبر فروشی که در سطح شهر قم وجود دارد احداث آرامستان جدید یک ضرورت است.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی شهر قم دغدغه‌مند هستند و باید حوزه آسیب‌های اجتماعی این استان در دو سال آینده با کاهش روبه‌رو شود.

او اضافه کرد: برنامه محوری باید رویکرد و اساس تمام اقدام‌های فرهنگی و مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی باشد.

سرمست افزود: مسائل فرهنگی متولی و مسئولان زیادی دارد، اما در زمان پاسخگویی افراد اندکی حاضر به ارائه گزارش عملکرد و ارزیابی اقدام‌ها هستند.

استاندار قم گفت: سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی یک سند مبتکرانه و نوین در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار