معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان گفت: با کاهش شیوع کرونا در استان کرمان، مرحله دوم طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خسرو ملکشاهی، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان گفت: تیرماه امسال طبق روال هر سال، طرح غربالگری تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال آغاز شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت اصول پیگیری در شهرستان‌های پر خطر، تداوم آن به تاخیر افتاد و عملا انجام آن متوقف شد.

او افزود: از امروز و با توجه به آغاز روند رو به کاهش شیوع ویروس کرونا با هماهنگی مراکز بهداشت شهرستان‌ها و با رعایت کلیه اصول و دستور العمل‌های بهداشتی مرحله دوم و تکمیلی طرح فوق در مراکز سنجش بینایی مستقر در مراکز مثبت زندگی و خانه‌های بهداشت در استان با همکاری مجریان آموزش دیده از سرگرفته شده است.

ملک شاهی بیان داشت: تاکنون پیش از ۹ هزار کودک مورد معاینه قرار گرفته اند که این روند تا پوشش حداکثری کودکان ۳ تا ۶ سال استان همچنان ادامه خواهد داشت.

پارسال در پی اجرای طرح  غربالگری  بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، تعداد ۱۲۲ هزار و ۷۱۳ کودک ۳ تا ۶ سال در  سراسر استان کرمان، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۸۲ نفر دارای اختلال بینایی بودند و همچنین برای ۲۹۲ نفر، اختلال آمبلیوپ یا تنبلی چشم  تشخیص داده شده است که از این تعداد ۱۵۴ نفر کمک هزینه عینک دریافت کرده اند. 

انتهای پیام /م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.