رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: امسال پیش بینی حضور ۱۷ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در شهرستان رفسنجان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شده است.

طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۱۷ هزار کودک رفسنجانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حیدری رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از هشتم آبان آغاز و تا پایان آذرماه در کشور با همکاری بهزیستی، معاونت بهداشتی و آموزش و پرورش و مشارکت مردم ادامه خواهد داشت.

او افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۶ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در این طرح مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۵۱ نفر مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شدند که نیاز به مراقبت و درمان داشتند و به اپتومتریست معرفی شدند تا درمان شوند که از معلولیت‌های بعدی پیشگیری شود.

حیدری با بیان اینکه کودکانی که در دیدن حروف دچار مشکل باشند به اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند تا تست‌های ثانویه از آن‌ها انجام شود، تصریح کرد: اگر کودکانی که دچار تنبلی چشم هستند درمان نشوند، قطعا در آینده و بالای سن ۲۰ سال، نابینای کامل می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: امسال حدود ۱۷ هزار کودک در شهرستان رفسنجان واجد شرایط سنجش هستند که امیدواریم بالای ۹۵ درصد سنجش شوند که ۵۶ مهدکودک و بیش از ۱۰۰ خانه بهداشت از جمله مراکزی هستند که والدین می‌توانند برای سنجش بینایی کودکانشان مراجعه کنند.

تمامی مهدها، خانه‌های بهداشت در روستا و مراکز بهزیستی آماده خدمات رسانی در این زمینه به مردم هستند.
انتهای پیام/ح

اجرای طرح پیشگیری ازتنبلی چشم در رفسنجان

برچسب ها: تنبلی چشم ، معاینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار