اولین پهپاد آمبولانسی جهان اختراع شد

محققان دانشگاه فناوری دلف با اختراع پهپاد حامل شوک الکتریکی، زمان دسترسی به بیماران قلبی را به میزان چشمگیری کاهش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه فناوری دلف اخیراً توانسته‌اند پهپادی جدید برای وقایع اورژانسی، به‌خصوص سکته قلبی اختراع کنند. این پهپاد یک دستگاه شوک یکپارچه را با خود حمل می‌کند که افراد می‌توانند در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

نحوه عملکرد جدیدترین پهپادهای اورژانسی در مواقع ضروری

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پهبادهای مذکور به محض اعلام شرایط اضطراری به سمت محل دریافت فرکانس اعزام می‌شوند. همچنین گفته می‌شود پهپاد مورد نظر سرعتی مطابق با ۶۲ مایل بر ساعت را به خود اختصاص می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه آن است که تیم پشتیبانی بیمارستان می‌توانند از طریق پهپاد با افراد حاضر در صحنه گفتگو کنند تا به این صورت راهنمایی لازم برای احیای شخصی که دچار سکته قلبی شده را ارائه دهند. این پهپاد یک دوربین نیز با خود حمل می‌کند تا اعضای تیم پشتیبانی بتوانند شاهد مراحل احیا و کمک به مصدوم باشند.

کوچک‌ترین آمبولانس جهان اختراع شد

در واقع این پهپاد، آمبولانس کوچکی است که تعدادی ابزار ضروری برای کمک به افراد نیازمند را با خود حمل می‌کند. افراد در صورت لزوم می‌توانند از این دستگاه در هر مکانی، داخل و خارج از خانه، استفاده کنند. از آن‌جایی که آمار افراد مبتلا به سکته قلبی بسیار بالا است، تیم تحقیقات سعی داشتند تا ابتدا راه‌حلی برای بهبود این بیماران را به میان آورند. در حال حاضر زمان پاسخ‌گویی و دسترسی یک آمبولانس به بیمار ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

کوچک‌ترین آمبولانس جهان اختراع شد

سازندگان پهپاد مورد نظر مدعی هستند که اختراع آن‌ها می‌تواند زمان مورد نظر را به ۴ الی ۶ دقیقه کاهش دهد. آن‌ها معتقدند با رواج استفاده از این دستگاه می‌توانند آمار فوت به‌دلیل سکته قلبی را تا میزان قابل توجه‌ای کاهش دهند. گفتنی است در حال حاضر تنها ۸ درصد از افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند زنده به بیمارستان می‌رسند و تنها ۲۰ درصد از این افراد با اعمال شوک الکتریکی بهبود پیدا می‌کنند. این در حالی است که شرکت سازنده باور دارد می‌تواند میزان موفقیت شوک‌های الکتریکی را به ۹۰ درصد افزایش دهد.


بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین منبع ایده تیم سازنده نشان، کاربران این نرم افزار هستند ؛ قابلیت نمایش ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد به نشان اضافه شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. واقعا خسته نباشید. احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان مثلا پهپاد با شوک الکتریکی خیلی وسیله پیچیده ایه البته بعید میدونم بتونه ادعا خودش رو عملی کنه اونوقت خودتحقیران با پراید مقایسه میکنن، بیشتر شبیه یه جعبه شوک الکتریکی پرندست که احتمالا به یه اپراتور انسانی در محل احتیاج داره ملت متوهم بیسواد هم میتونن با آفتابه مقایسه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما هم پراید پرنده میسازیم.
Germany
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
شبیه پرایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
متین محبی
۱۲:۵۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خوبه
Germany
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام سه گانه سوز است
اگر بنزین نبود گاز اگر گاز نبود برق اگر برق نبود چوک الکتریکی
اگر شوک الکتریکی نبود ..نفت ..
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۳:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
تفاوت حالا هی تو صف انتظار باشین برای خرید پراید،۱۰۰میلیونی ما کجاییم اونا کجا......
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دمتون گرم فدای دارید این درست است همش نباید پهبادجنگی ساخت
Iran (Islamic Republic of)
Qaem
۱۴:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار