مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد مدارس دولتی این استان به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دولت لطفی ، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان این که ۷۱ درصد مدارس غیردولتی استان فاقد سامانه استاندارد گرمایشی است، افزود: در یک سال گذشته تنها سامانه گرمایشی استاندارد در ۳۷ مورد از این مدارس راه‌اندازی شده و این مدارس از برنامه کشوری تعیین شده عقب هستند.

او خواستار اقدام جدی شورای آموزش و پرورش استان برای استانداردسازی مدارس فاقد سیستم گرمایشی ایمن و استاندارد شد و اظهارداشت: تمدید پروانه فعالیت مدارس فاقد سامانه گرمایشی استاندارد متوقف شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل استانداردسازی تاسیسات گرمایشی مدارس و برچیدن بخاری از سطح کلاس درس را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: استان اردبیل دارای ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی دولتی می‌باشد که بیش از ۹۰ درصد آنها به سامانه‌های استاندارد گرمایشی مجهز شده است.

لطفی همچنین با اشاره به استانداردسازی سامانه گرمایشی ۲۶۷ مدرسه دولتی با ۶۸۹ کلاس درس در سال گذشته بیان‌کرد: امسال نیز عملیات استانداردسازی سامانه گرمایشی ۲۵۱ مدرسه با سرعت بالا در حال اجراست و عملیات اجرایی آنها تا آخر خردادماه به اتمام می‌رسد.

او افزود: تنها ۱۷۴ مدرسه دولتی با یک‌هزار و ۲۸۶ کلاس درس که شامل کمتر از ۱۰ درصد مدارس استان اردبیل می‌شود، فاقد سامانه گرمایشی استاندارد است که عملیات استانداردسازی آنها نیز تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.