ابتلای ۱۹ نفر دیگر به ویروس کرونا در استان بوشهر تایید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به افزوده شدن ۱۹ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در استان گفت: تعداد این بیماران تا امروز (شنبه ۲۷ اردیبهشت‌) ۴۴۱ نفر شامل ۲۵۵ مرد و ۱۸۶ زن است.

سعید کشمیری افزود: از ۱۹ مورد مثبت جدید، سه مورد در بوشهر، ۹ مورد در دشتستان، سه مورد در دیلم، یک مورد در دشتی، یک مورد در دیر، یک مورد در عسلویه و یک مورد در جم شناسایی‌شده‌اند.

او ادامه داد: از میان سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، دو خانم ۴۴ و ۳۵ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند که خانم ۳۵ ساله سابقه سفر به خوزستان را داشته است. سومین مورد هم آقایی ۲۴ ساله است که بعد از گذراندن دوره درمان ترخیص شده است. هر سه بیمار در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از ۹ بیمار جدید شهرستان دشتستان، یک نفر خانمی ۹۸ ساله است که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان به سر می‌برد. همچنین دیگر بیماران دو خانم ۴۳ و ۳۸ ساله، دختر بچه‌ای ۱۰ ساله، پسربچه‌ای ۴ ساله، چهار آقای ۴۳، ۳۱، ۲۸ و ۲۵ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

مبتلایان جدید کرونا در بوشهر/ از زن ۹۸ ساله تا کودک ۴ ساله

کشمیری گفت: سه بیمار جدید شهرستان دیلم نیز دو آقای ۵۴ و ۳۱ ساله و خانمی ۳۸ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

او عنوان کرد: بیمار جدید شهرستان دشتی هم آقایی ۴۳ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده است و در مراقبت خانگی قرار دارد و بیمار جدید شهرستان دیر نیز آقایی ۵۳ ساله است که برای گذراندن دوره درمان خود در بیمارستان بستری است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: بیمار جدید شهرستان عسلویه هم آقایی ۲۸ ساله ساکن استان خوزستان و شاغل در عسلویه است که سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته است و بیمار جدید ساکن شهرستان جم آقایی ۴۶ ساله است با سابقه تماس با مورد مثبت،  که هر دو بیمار به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری بیان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۴۴۱ نفر) تاکنون ۲۴۴ نفر از آنان بهبودیافته‌اند و ۱۷۷ نفر نیز در منزل تحت مراقبت قرار دارند و ۸ نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری هستند.

آزمایش سه هزار نمونه در آزمایشگاه کووید ۱۹ بوشهر

او گفت: ۵۰ روز از تأسیس آزمایشگاه ویروس‌شناسی کووید ۱۹ در استان بوشهر می‌گذرد و در این مدت بیش از سه هزار نمونه مورد آزمایش قرار گرفته است و به‌ طور کلی حدود ۱۲ درصد نمونه‌ها مثبت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: مردم با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در اماکن مذهبی و مساجد برای شرکت در آیین معنوی شب قدر حضور پیدا کنند و عموم مردم و هیات‌امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت مانند گذشته  با رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.