رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم همچنان به دستورهای بهداشتی برای مقابله با کرونا عمل کنند و مراقب ناقلان بی علامت باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مبتلایان به کرونا که در خانه مراقبت می‌شوند، تحت نظر یک مرکز بهداشت قرار دارند و در ۱۴ روزی که باید در قرنطینه باشند کارشناسان ما افزون بر آموزش به آنها و خانواده‌هایشان، بیماران را معاینه می‌کنند و در صورت نیاز آنان را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.

او ادامه داد: همچنین در برخی مناطق مانند روستا‌ها لوازم مورد نیاز مبتلایان را با کمک دیگران تهیه می‌کنیم و در اختیار آنها قرار می دهیم.

بیشتر مبتلایان در مراقبت خانگی هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مبتلایان جدید کرونا در استان بوشهر بیشتر در مراکز سرپایی شناسایی شده‌اند، افزود: با راه‌اندازی مراکز سرپایی در استان، تعداد افرادی که از آنها نمونه‌گیری می‌شود، بیشتر شده و روند کار به این شکل است که پس از شناسایی مورد جدید در این مراکز، افرادی را که با او در تماس بوده‌اند، اگر نشانه‌های بیماری را داشته باشند از آنها نمونه‌گیری می‌شود.

کشمیری عنوان کرد: به طور مثال پنجشنبه شب ۱۵۰ نمونه داشتیم که ۱۸ نمونه مثبت شد.

او گفت: بیش از نصف مبتلایان تا کنون بهبود یافته‌اند و بقیه نیز بیشتر در مراقبت خانگی هستند و اکنون تنها هشت نفر در بیمارستان به سر می‌برند.

کرونا در چرخش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه مردم مراقب باشند کرونا در استان در حال چرخش است، گفت: در شمال استان به علت همسایه بودن با ایتان خوزستان باید بیشتر دقت کنیم و در مابقی شهرستان‌ها نیز باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

کشمیری از مردم خواست کمتر از خانه بیرون آیند و مراقب ناقلان بی علامت باشند.

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.