دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: برگزاری دورهمی‌ها و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۹ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد تا تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ به ۳۹۸ نفر برسد.

او افزود: از این تعداد ۲۳۰ بیمار مرد و ۱۶۸  نفر زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۹ مورد مثبت جدید، سه مورد در بوشهر، چهار مورد در دشتستان، یک مورد در تنگستان و یک مورد در دیر شناسایی‌ شده‌اند.

کشمیری عنوان کرد: سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، دو خانم ۳۸ و ۳۱ ساله و آقایی ۳۱ ساله هستند که خانم ۳۸ ساله به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و خانم ۳۱ ساله نیز پس از گذراندن دوره درمان ترخیص شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.  آقای ۳۱ ساله هم در بیمارستان برای گذراندن دوره درمان خود بستری است.

او گفت: چهار بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۷۲، ۴۴، ۳۵ و ۳۴ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌ و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: بیمار جدید شهرستان تنگستان هم کودکی ۵ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌ و در مراقبت خانگی قرار دارد.

کشمیری افزود: بیمار جدید شهرستان دیر نیز خانمی ۳۶ ساله ساکن شیراز است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.

او بیان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۹۸ نفر) تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبود یافته‌اند، ۱۵۴ نفر در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در شب‌های قدر گفت: انتظار داریم مردم و هیات‌امنای اماکن مذهبی و مساجد مانند گذشته با رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.

کشمیری عایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا می‌شود، عنوان کرد: دورهمی‌ها، رفت‌وآمد‌های خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود و از مردم می‌خواهیم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاکسپاری و هرگونه تجمع خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.