مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: تعداد گردشگران در بهار امسال از ۴۶ هزار نفر به کمتر از ۲۰ نفر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در نشست با رئیس دادگستری استان با بیان اینکه بحران کرونا صنعت گردشگری را متوقف کرده است، گفت: تعداد گردشگران داخلی در بهار سال گذشته، دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که این تعداد در بهار امسال به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید، تعداد گردشگران خارجی نیز در این زمان از ۴۶ هزار نفر به کمتر از ۲۰ نفر کاهش یافت.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری استان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، افزود: در سال ۹۳ تعداد تخت‌های استان سه هزار و ۷۰۰ تخت بوده که این تعداد به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تخت افزایش یافته علاوه برآن کمپ‌های کویری، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و غیره در استان رشد داشته است.

فاطمی با قدردانی از فعالان گردشگری در بخش خصوصی استان، گفت: علی رغم فعالیت هتل‌های دولتی در اوایل سال هتل‌های بخش خصوصی استان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا داوطلبانه مجموعه‌های خود را تعطیل کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: فعالان گردشگری استان در زمینه تامین اقلام ضروری مردم، مواد غذایی و بهداشتی به خوبی همکاری داشتند و همچنین با همکاری یکدیگر و تشکیل صندوق از فعالان آسیب دیده در این صنعت حمایت کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.