توزیع ۶۰۰ جعبه تخم کرم ابریشم بین نوغانداران اصفهان

کارشناس مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز گفت: توزیع تخم کرم ابریشم امسال با افزایش ۳۰ درصدی در مقایسه با پارسال به ۶۰۰ جعبه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام گلرنگ کارشناس مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز گفت: توزیع تخم کرم ابریشم امسال با افزایش ۳۰ درصدی در مقایسه با پارسال به ۶۰۰ جعبه رسیده است.

بهرام گلرنگ افزود: این جعبه‌ها با قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان بین نوغانداران توزیع می‌شود و هر کیلوگرم پیله کرم ابریشم هم به نرخ ۷۰۰ هزار ریال از بهره برداران خریداری خواهد شد.

او با بیان اینکه از هر جعبه تخم نوغان بین ۳۰ تا ۳۵ پیله کرم ابریشم به دست می‌آید گفت: سود حاصل از نگهداری هر جعبه تخم نوغان برای بهره برداران بیش از ۲۰ میلیون ریال است.

گلرنگ با اشاره به اینکه هرجعبه نوغان کرم ابریشم به ۷۰۰ کیلوگرم برگ توت نیاز دارد افزود: نوغانداران می‌توانند در فضای حدود ۲۰ متر به صورت طبقاتی تا چهار جعبه کرم ابریشم را پرورش دهند و پیله ابریشم تولید شده را به کارخانه‌های صنعتی ارسال کنند.

کارشناس مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز گفت: مرکز نوغان داری این شهرستان تنها شعبه در مرکز و جنوب کشور است که همه ساله، در بهار لارو نوغان را برای تولید و پرورش پیله کرم ابریشم در اختیار پرورش دهندگان کرم ابریشم در نطنز و استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، قم، تهران و شیراز قرار می‌دهد.

گلرنگ گفت: مرکز توسعه نوغانداری نطنز در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد و پرورش کرم ابریشم در این شهرستان حدود یک قرن سابقه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار