مسوول مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز گفت: توزیع ۴۰۰ جعبه تخم کرم ابریشم در بین نوغانداران استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام گلرنگ مسوول مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز پیش بینی کرد: امسال این تعداد جعبه تخم کرم ابریشم با رشد ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال بین نوغانداران استان توزیع شود.

وی با بیان اینکه از هر جعبه تخم نوغان بین ۳۰ تا ۳۵ پیله کرم ابریشم به دست می‌آید افزود: سود حاصل از نگهداری هر جعبه تخم نوغان بیش از ۲۰ میلیون ریال است.

گلرنگ گفت: هم اکنون هر جعبه تخم نوغان به قیمت ۷۵ هزار ریال به نوغان داران عرضه و هرکیلوگرم پیله کرم ابریشم هم به نرخ ۷۰۰ هزار ریال خریداری می‌شود.

مسوول مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز ادامه داد: مرکز نوغان داری این شهرستان تنها شعبه در مرکز و جنوب کشور است که همه ساله، از نیمه دوم فروردین لارو نوغان را برای تولید و پرورش پیله کرم ابریشم دراختیار پرورش دهندگان کرم ابریشم در نطنز و استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، قم، تهران و شیراز قرار می‌دهد.

به گفته وی نوغان داران می‌توانند در فضای حدود ۲۰ متر به صورت طبقاتی تا چهار جعبه کرم ابریشم را پرورش دهند و پیله ابریشم تولید شده را به کارخانجات صنعتی ابریشم کشی ارسال کنند تا در فرایندی نخ از آن استحصال شود.

مرکز توسعه نوغانداری نطنز در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد و پرورش کرم ابریشم دراین شهرستان حدود یک قرن سابقه دارد.

انتهای پیام/م

 

توزیع تخم نوغان دربین نوغانداران استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.