کارشناس ارشد ارتباطات گفت : با وجود اینکه روابط عمومی‌ها نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در هر دستگاهی دارند، اما به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته‌اند آن جایگاه لازم را پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کوروش محرابی کارشناس ارشد ارتباطات گفت : هرچند در سال‌های اخیر نقش روابط عمومی‌ها در بسیاری ادارات و دستگاه‌ها پررنگ‌تر از قبل شده و بیشتر به جایگاه آن‌ها بها داده می‌شود، اما به نظر می‌رسد هنوز با شرایط آرمانی به منظور استفاده از دانش روابط عمومی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها فاصله داریم.

او گفت : در ساختار جدید اداری، روابط عمومی پیشبرنده و انسجام دهنده کار دستگاه‌ها می‌تواند باشد و با ارایه نظرات کارشناسانه در حوزه‌های مختلف زمینه را برای تحقق اهداف و برنامه‌ها فراهم کند.

محرابی گفت: از سوی دیگر روابط عمومی‌ها می‌توانند بیان کننده مشکلات، معایب و در عین حال یک کارشناس مجرب برای رفع آن‌ها باشند که نظرات مشاوره‌ای آن‌ها مدیر مجموعه را در شناخت راه‌های برون رفت از مشکلات یاری کند.

این کارشناس ارشد ارتباطات گفت: نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های مختلف از نظر علمی تعریف شده، اما هنوز در ادارات مختلف آنچنان به آن پرداخته نشده است.

او با مهم ارزیابی کردن تعامل رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها گفت: آن‌ها باید در ارتباط دوسویه و متقابل باشند نه اینکه روبروی هم قرار گرفته و در حالی که اهداف مشترکی دنبال می‌کنند ادبیات مشترکی برای بیان آن نداشته باشند.

محرابی وجود این دیدگاه از سوی روابط عمومی‌ها که رسانه باید در اختیار من باشد و بدون هیچ نقد و تحلیلی فقط از سازمان و اداره آن‌ها تعریف و تمجید کند را پذیرفتنی ندانست و گفت: همچنین نباید رسانه‌ها را به چشم یک مزاحم نگاه کرد بلکه می‌توان از وجود آن‌ها به عنوان پلی ارتباطی با مردم به منظور اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته استفاده کرد.

او گفت: روابط عمومی‌ها باید از طریق رسانه ها، مشکلات مردم که به سازمان و اداره آن‌ها مرتبط است را به اطلاع مدیران رسانده و برای رفع آن‌ها چاره جویی و سپس نتیجه اقدامات صورت گرفته را نیز اطلاع رسانی کنند.

او فراهم کردن خوراک خبری لازم برای رسانه‌ها از مجموعه اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا را نیز از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: آن‌ها باید قانون رسانه را مطالعه کنند که در مواجه با اهالی آن دچار مشکل نشوند.

محرابی افزود: شکایاتی که هراز گاهی از رسانه‌ها توسط برخی مدیران صورت می‌گیرد نتیجه همین کم اطلاعی مسوولان روابط عمومی دستگاه‌ها از چارچوب وظایف و اختیارات رسانه‌ها است.

این کارشناس ارشد ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: یک روابط عمومی خوب سازمان بسته خود را به اتاقی شیشه‌ای تبدیل می‌کند که همه کار‌ها در آن شفاف و پیش چشمان مردم که نمایندگان آن‌ها خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند قرار دارد.

او گفت: روابط عمومی‌ها باید به اصحاب رسانه‌ها پاسخگو و متوجه باشند مطالبه گری آن‌ها برای مردم و در راستای رفع مشکلات آن‌ها و بهبود وضعیت جامعه است.

محرابی بر تقویت سواد رسانه‌ای روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: زمانی که آن‌ها از دانش لازم در این حوزه برخوردار باشند جلوی بسیاری از چالش‌ها گرفته و کار اطلاع رسانی با شیوه‌ای بهتر انجام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.