مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از جایگذاری ۵ دستگاه بازیافت زباله در سطح کلانشهر اهواز خبر داد.

محمد رضا قنواتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در رابطه به اقدامات انجام شده این سازمان در منطقه صفیره گفت: پس از ورود به مدیریت استان خوزستان در سال ۹۷ طرحی را ارائه دادم تا بر اساس آن مشکلات دفن زباله در این منطقه برطرف شود، اما از این پروژه حمایت نشد.

او در خصوص این طرح اظهار داشت: بنا بود تا با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان از ۹۰ درصد پسماند‌ها استفاده شود. ۵۴ درصد زباله‌تر کمپوست شود، ۸ درصد زباله خشک پردازش و بازیافت شده و حدود ۳۰ درصد نیز که حرارتی هستند به (آر دی اف) تبدیل شده که قابلیت تامین سوخت پالایشگاه‌ها و کارخانجات سیمان را دارند، اما حالا هزینه همان پروژه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

قنواتی بیان کرد: با وجود عملیاتی نشدن این طرح تاکنون علی رغم پیگیری‌های مکرر از استانداری خوزستان، اما هر چه از دست مان بر می‌آمد انجام دادیم. از جمله بازسازی و بازآماد (تغییرات اساسی در هر قطعه یا لوازم مکانیکی) کارخانه پردازش، بازسازی، نوسازی و ساخت سالن دریافت و جاده‌های منتهی به آن، احداث مرکز کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهر اهواز اقدامات انجام شده هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز همچنین از برنامه برای خریداری ۵۰ دستگاه بازیافت زباله با همکاری کمیته امداد خبر داد و افزود: عملکرد این دستگاه‌ها به این شکل است که بطری را از دریچه تعبیه شده درون آن قرار می‌دهیم، بلافاصله در ازا آن برای تشویق به بازیافت زباله اقلام تشویقی در اختیار افراد قرار می‌دهد و احتمالا بزودی ۵ دستگاه بازیافت زباله در سطح شهر اهواز جایگذاری خواهند شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.