مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، این شرکت را پیشتاز در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیر جنوب در نشست خبری با اصحاب رسانه در یازدهمین نمایشگاه نفت گفت: شرکت ملی نفت ایران در بین شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه توجه مسئولیت‌های اجتماعی و جوامع محلی در محیط پیرامون همیشه پیشتاز بوده و برنامه‌های مفیدی دارد.

او افزود: در سال‌های اخیر بخاطر اتفاقاتی از جمله؛ سیل ابتدای سال جاری با دستور مستقیم بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت، علاوه برنامه‌های همیشگی، حداکثر توان را به خرج دهیم تا آسیبی به زیرساخت‌ها و مردم خوزستان بویژه جا‌هایی که در مسیر سیلاب بودند، وارد نشود.

محمدی اظهار داشت: تمامی امکانات موجود را علاوه تشکیل ستاد مجزای موجود را به اضافه حداکثر توان و حتی اجاره امکانات را برای کمک به مناطق سیل زده به کار گرفتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مناطق نفت خیز و شرکت‌های زیر مجموعه با تمام توان وارد عمل شدند و به وظایف خود عمل کردیم و پس از فروکش کردن سیلاب نیز با دستور وزیر نفت، ۱۳۰ میلیارد تومان به ۳ بخش نوسازی و بازسازی مدارس، نوسازی و بازسازی منازل آسیب دیده از سیل و همچنین ترمیم و بازسازی بهداشت و درمان مرتبط با این حوزه اختصاص یافت و هم اکنون در حال اجرا است.

بازسازی و نوسازی تجهیزات نفتی در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درخصوص طرح عمده نوسازی تاسیسات بیان داشت: طرح نوسازی و بهسازی تاسیسات نفتی در حال پیگیری است و مطالعات آن رو به اتمام است و مطالعات آن بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

او اظهار کرد: این طرح متناسب با اولویت بندی انجام شده در سطح شرکت ملی نفت، ان شاءالله بازسازی و نوسازی حجم عمده‌ای از تاسیسات فرسوده را در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌کنیم.

افزایش ضریب بازیافت موضوعی حیاتی

احمد محمدی مبحث افزایش ضریب بازیافت را یک موضوع حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در تمام کشور‌های صاحب نفت مطرح شده است.

او اذعان داشت: در کشور ایران به واسطه شرایط ترمودینامیکی مخازنی که در اختیار دارد، درحال حاضر فقط تزریق گاز را در حوزه بحث‌های IOR و EOR اقداماتی انجام شده است و هم اکنون حدود ۱۲ مخزن در حال تزریق داریم.

محمدی تصریح کرد: روش‌های دیگری برای افزایش ضریب بازیافت وجود دارد که برای بهبود تولید در حوزه چاه‌ها باید اقداماتی انجام شود و هم در حوزه مخزن باید اقدامات دیگری صورت گیرد.

او افزود: در ۲.۳ منبع گاز دریافت می‌کنیم که یکی از آن‌ها گاز همراه نفت است که از مخازن و چاه‌هایی که تولید می‌شوند، پس از جداسازی گاز، بخشی از گاز دریافتی کمپرس می‌شود و بخشی دیگر نیز به سمت مبادی پتروشیمی انتقال می‌یابد و بخش دیگری نیز پس از جمع آوری تزریق می‌شود.

به گفته، احمد محمدی، بخشی دیگر از گاز موردنیاز خود را از شرکت گاز دریافت می‌کنیم و مابقی را از میادین اطراف از جمله؛ عسلویه، نار و کنگان و... تامین می‌نماییم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.